«بلینکن» در تماس تلفنی با «الکاظمی»: امریکا حق پاسخ به حملات اربیل را دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر امور خارجه امریکا، در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق حمله راکتی به فرودگاه اربیل و تهدیدهای عاملان این حملات را بررسی کرد.

بە گزارش کردپرس بە نقل از پایگاە خبری – تحلیلی میدل ایست نیوز: «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه امریکا، در تماس تلفنی با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، حمله راکتی به فرودگاه اربیل و تهدیدهای عاملان این حملات را بررسی کرد.
براساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه امریکا در این تماس تلفنی که بامداد امروز (چهارشنبه 17 فوریه) انجام شده، طرفین مسئولیت بغداد در حمایت از شهروندان امریکایی و نیروهای ائتلاف را بررسی کرده اند و بلینکن از نخست وزیر عراق خواسته است که به همکاری با اقلیم کردستان برای برخورد با افراط گرایان خشونت طلب ادامه دهد.
در این تماس تلفنی همچنین تلاش های جاری برای شناسایی گروه های مسئول در این حملات بررسی شده است.
همزمان، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، در پاسخ به سؤالی درباره این حملات تأکید کرد که پیش از نسبت دادن آنها به گروه یا طرف خاصی باید منتظر نتایج تحقیقات ماند.
او گفت که امریکا با شرکای کرد و عراقی در تماس است و در جریان سیر تحقیقات قرار دارد و تأکید کرد که امریکا حق پاسخ به این گونه حملات را در زمان و مکانی که خود با هماهنگی مقامات عراقی تعیین کند دارد.
وی افزود که در کنار تحقیقات مقامات ذی ربط عراقی، امریکا نیز از منابع امنیتی و اطلاعاتی خاص خودش هم این موضوعا را بررسی می کند.
پرایس درباره اعلام مسئولیت از جانب یک گروه ناشناس، تأکید کرد که تحقیقات درباره اینگونه حوادث را نمی توان صرفا بر پایه ادعای یک گروه خاص انجام داد.
اربیل دوشنبه شب شاهد حملات گسترده راکتی بود که براساس آمارهای رسمی در آن یک غیر نظامی جان باختند و 9 تن زخمی شدند.
«وین مورتو» سخنگوی نیروهای امریکایی در ائتلاف بین المللی، در تازه ترین آمار ارائه شده درباره حادثه حمله راکتی در اربیل، از زخمی شدن 9 تن در این حادثه خبر داد.
او گفت که در این حادثه 14 راکت 107 میلی متری شلیک شده که 3 راکت آن به پایگاه نظامی برخورد کرده و در آن یک پیمانکار غیر نظامی (غیر امریکایی) جان باخته و 9 تن که 8 تن از آنها نیروی پیمانکار هستند زخمی شده اند و 4 مورد موج گرفتگی مغزی بر اثر انفجار ثبت شده است.

کد خبر 4877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha