صدور احکام سنگین برای دستگیرشدگان منطقه بادینان اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دادگاه اربیل حکم شش سال زندان را برای شیروان شیروانی،شوان سعید، گودار زیباری، هاریوان عیسی و ایاز کرمی از دستگیر شدگان اعتراضات ماه های گذشته منطقه بادینان اقلیم کردستان صادر کرد.

به گزارش کردپرس، بشدار حسن یکی از اعضای تیم وکلای دستگیر شدگان بادینان در نشستی خبری اعلام کرد که شیروان شیروانی،شوان سعید، گودار زیباری، هاریوان عیسی و ایاز کرمی، از دستگیرشدگان بادینان توسط دادگاه 2 اربیل به شش سال زندان محکوم شده اند.

وکلای این افراد اعلام کردە اند کە طبق قوانین اقلیم طی 30 روز خواستار رای دادگاه تجدید نظر دربارە این حکم می شوند، زیرا هیچ مدرکی برای اثبات جرم انتسابی محکومین وجود نداشتە و طبق قوانین باید دو شاهد یا دو مدرک معتبر برای اثبات جرم افراد متهم وجود داشتە باشد.

پیشتر مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان طی سخنانی این دستگیرشدگان را متهم کرد که تحت عنوان کار رسانه ای مبادرت به جاسوسی و آشوبگیری کرده و برخی از آنان مسلح بوده و قصد کشتن و ارعاب مردم و تخریب اموال عمومی و دولتی را داشته اند.

وکلای این فعالین تاکید می کنند کە اظهارات بارزانی نشانە ای از این بود کە این افراد محاکمە شدە و حکم آنان نیز پیش از دادگاه تعیین شدە است.

با این حال علی محمد صالح نماینده جنبش تغییر در پارلمان کردستان که در دادگاه این افراد حضور داشت، این حکم را ناعادلانە خوانده و گفت که این حکم درحالی صادر شده که هیچ یک از این افراد به صورت مسلح دستگیر نشده و هیچ مدرک و شاهدی نیز برای اثبات جرم انتسابی به آنان در دادگاه ارائه نشده و آنان بە اتهام اطلاع رسانی و فعالیت خبری و روزنامە نگاری محکوم شدە اند.

لازم به ذکر است که دستگیر شدگان بادینان شامل بیش از 16 تن از افرادی هستند که در ماه های گذشته و در جریان اعتراضات به عدم پرداخت حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم در مناطق اربیل و دهوک دستگیر شدند و برخی از آنان بیش از 4 ماه است که در بازداشت به سر می برند.

کد خبر 4887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha