اردوغان مسئول کشته شدن 13 اسیر گاره است

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو در سخنرانی خود اردوغان را مسئول کشته شدن ۱۳ نفر در عملیات گاره دانست.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رییس حزب جمهوریخواه خلق (CHP) در جلسه دیروز نمایندگان حزب در انتقاد به عملکرد دولت در چند سال اخیر گفت: اردوغان گفته بود چهارشنبه مژده ای را به مردم خواهم داد. کسی که یک دولت را اداره می کند از چنین ادبیاتی استفاده نمی کند. شما نباید درباره عملیاتی که باید مخفی بماند اطلاعات بدهید. این جماعت اداره کردن حکومت را بلد نیست.

قلیچدار اوغلو در واکنش به برگزار کردن کنگره حزب عدالت و توسعه (AKP) در ریزه در چنین شرایطی گفت ما ۱۳ کشته دادیم. این ها جان خود را از دست داده اند. حتی برای تو مهم هم نیست. چطور در چنین شرایطی می توانی بخندی و قهقهه سر دهی؟ آخر تا به حال چه کسی با ساز و دهل برای آزاد کردن گروگان رفته است که تو اینچنین می کنی؟ رجب طیب اردوغان مسئول کشته شدن این ۱۳ نفر است.

قلیچدار اوغلو در ادامه گفت: شما در این ۵, ۶ سال اخیر برای تکرار نشدن چنین اتفاق هایی چه کرده اید؟ این آدم ها همگی جانشان را از دست دادند. به خانه های آن ها آتش سوزان افتاد. آن وقت برای این که خجالت می کشید خودتان خبر دهید کار را به فرماندار مالاتیا می سپارید. او چه کاره است؟ وقتی ما در این مملکت رییس جمهور، وزیر دفاع و وزیر کشور داریم. در ماجرای ادلب هم همین کار را کردید. آن موقع هم کار اطلاع رسانی را به فرماندار ختای سپردید. چون خودتان می دانید چه کار کرده اید. از کاستی های خودتان خبر دارید.

رییس CHP در ادامه با اشاره به خنده های رییس جمهور در کنگره گفت: در حالی که ۱۳ نفر جان خود را از دست داده اند تو اینچنین از سر شوق می خندی؟ این کار شما غیر اخلاقی است. لااقل به این خانواده های داغدار و جان های از دست رفته احترام بگذارید. به جای این زنگ زدی به مادر داغدار و جای دلداری نصیحتش می کنی و می گویی این افتخار نصیب تو شد. تو از دل این مادر خبر داری؟ می دانی چطور بچه بزرگ کرد و به سربازی فرستاد؟ می دانی شب رفتن به سربازی چطور دستهای فرزندش را حنا بست؟ اگر کشته شدن فرزند سرباز افتخار باشد، این افتخار بیشتر شایسته توست آقای اردوغان. پس چرا تو آقازاده هایت را به سربازی نمی فرستی؟ چرا تو سربازی بچه هایت را خریدی؟ چرا هیچ کدام شما در حزب عدالت و توسعه بچه هایتان را به سربازی نمی فرستید. چرا این افتخار فقط مال مردم بدبخت و فقیر است؟

قلیچدار اوغلو در ادامه گفت من از اردوغان ۵ سوال دارم. من به نمایندگی از ملت منتظر پاسخ این سوالات خواهم بود. این ها سوالات ۸۳ میلیون نفر است. سوالات همه مردم است.
سوال اول: از سال ۲۰۱۵ تا به حال به عنوان نخست وزیر یا رییس جمهور برای نجات فرزندان کشور خود از دست سازمان جدایی طلب چه کاری انجام داده اید؟
سوال دوم: چرا از عبداله اوجالان، رییس سازمان جدایی طلب تروریستی، در انتخابات با فرستادن نامه کمک خواستی ولی خواستار آزادی فرزندان کشور نشدی؟ آیا انتخابات استانبول برای شما از نجات جان ۱۳ فرزند میهن ارزش بیشتری داشت؟
سوال سوم: شما که سال هاست درباره رفاقت خود با ترامپ لاف می زنید، چرا از دوستی خود با رفیقتان ترامپ استفاده نکردید؟
سوال چهارم: آیا نمی شد حداقل از سازمان های حقوق بشری، مانند بنیاد حقوق بشر، و انجمن حقوق بشر، که در حوادث مشابه بسیار کمک کرده اند، برای جلوگیری از کشته شدن فرزندان ما کمک بگیرید؟
سوال پنجم: در اظهارات خودتان در کنگره ریزه گفتید که یکی از اهداف این عملیات فرامرزی نجات جان این ۱۳ نفر بود، اما موفق نشدید. چه کسی مسئولیت شکست در این عملیات را به عهده خواهد گرفت؟ چه کسی مسئول این کار است؟ هر جای دنیا بود تا به حال چند نفر مسئول استعفا داده بودند اما شما اصلا عین خیالتان نیست. چه کسی مسئول این کار است؟

کد خبر 4907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha