حشد شعبی: تحقیقات  درباره حمله به فرودگاه اربیل هنوز به پایان نرسیده و عوامل شلیک راکت هنوز مشخص نشده اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حشد شعبی، به "اتهامات" حزب دمکرات کردستان درباره حمله روز دوشنبه به شهر اربیل پاسخ داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "علی الحسینی" مسئول حشد شعبی در محور شمال عراق در این باره گفت: اتهامات حزب دمکرات علیه حشد شعبی، باطل و اتهامات آماده ای است؛ به ویژه اینکه همگان از کینه مسعود بارزانی و حزبش علیه حشد شعبی اطلاع دارند و بر همگان روشن است که حشد شعبی، طرح های بارزانی برای تقسیم عراق را نقش بر آب کرد.

علی الحسینی افزود: راکت های شلیک شده به طرف فرودگاه اربیل از مناطق تحت کنترل و نفوذ نیروهای پیشمرگ شلیک شده اند و در این مناطق هیچ نیرویی از حشد شعبی یا سایر نیروهای دولتی دیگر حضور ندارند. به همین دلیل اتهامات حزب دمکرات، باطل و تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی سیستم امنیتی شان است.

از سوی دیگر، "محمد البصری" متخصص امور حشد شعبی در این باره به بغداد الیوم گفت: گروه موسوم به "اولیاء الدم" حمله راکتی به اربیل را به عهده گرفت که این گروه ناشناخته است و در سازمان حشد شعبی، گروهی با این نام وجود ندارد.

البصری افزود: ادعای حزب دمکرات، اتهام باطلی است. به ویژه اینکه تحقیقات هنوز به پایان نرسیده است و هیچ نتیجه ای درباره عامل این حمله به دست نیامده است.

این کارشناس عراقی تأکید کرد: سازمان حشد شعبی از حق پاسخ قضایی به همه اتهام زنندگان بدون دلیل برخوردار است و حزب دمکرات، اتهامات باطل و بدون دلیلی را علیه حشد شعبی مطرح کرده است. به همین دلیل حشد شعبی می تواند علیه آن، اقامه دعوی کند.

یادآور می شود محمود محمد سخنگوی حزب دمکرات کردستان (پارتی) با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود: یک گروه هنجار شکن و قانون شکن که خودش را زیر لوای حشد شعبی، امکانات، امتیازات و حمایت آن قرار داده است، ساعت 21:30 شامگاه دوشنبه 15 فوریه در اقدامی بزدلانه و با هدف ایجاد ناامنی و بی ثباتی در مرکز اقلیم کردستان، اقدام به شلیک چند راکت به داخل شهر اربیل نمود که باعث برجای گذاشتن خسارت جانی و مالی و نگرانی شهروندان اربیل شد.

در بیانیه محمود محمد آمده است: حزب دمکرات کردستان ضمن محکوم کردن این "اقدام تروریستی پلید"، از دولت مرکزی، ائتلاف بین المللی علیه داعش و قبل از همه آنها ایالات متحده آمریکا می خواهد ضمن محکوم کردن این اقدام خصمانه، به سرعت در این زمینه تحقیق نموده و عوامل این حمله را براساس قوانین مجازات نمایند. زیرا متأسفانه این اقدام برای چندمین بار تکرار می شود و گروههای خرابکار از فرار از مجازات به عنوان عاملی برای جرأت و فعالیت بیشتر در راستای تکرار این "اقدامات تروریستی" بهره می گیرند.

بیانیه سخنگوی حزب دمکرات کردستان می افزاید: بر همگان روشن است که این مجموعه، به دلیل افکار و اندیشه های نژاد پرستانه و متحجرانه، توانایی دیدن پیشرفت، امنیت و رفاه مردم اقلیم کردستان را ندارند و نمی توانند همزیستی قومیتی و دینی مردم در اقلیم کردستان را ببینند. به همین دلیل، چشم و گوش بسته، اقدام به اجرای دستورات صادره برایشان می نمایند.

سخنگوی حزب دمکرات کردستان در پایان اعلام کرده است: به همگان اعلام می کنیم ادامه این نوع تعامل با اقلیم کردستان و به ویژه اربیل، نتایج ناخوشایندی به بار خواهد آورد و این گونه "اقدامات تروریستی"، باعث غرق شدن هرچه بیشتر عراق در بی ثباتی، هرج و مرج و تنش خواهد شد.

کد خبر 4921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha