سرویس کردستان- با تلاش شبانه روزي شعبه ویژه صلح و سازش شوراهاي حل اختلاف شهرستان قروه یک مورد پرونده قتل عمد پس از 8 سال منجر به رضایت شد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، بهادر اسدي معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف اظهار داشت: در سال 1391 و بر اثر نزاع بین دو جوان با سلاح سرد یک فقره قتل عمد رخ می دهد که پس از طی مراحل دادرسی این پرونده در سال 1397 منجر به صدور حکم نهایی و قصاص شد.

وی افزود: نهايتا با ارجاع دادستان پرونده به شعبه ويژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان قروه جهت صلح و سازش ارجاع مي گردد که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده ی اولیای دم ، نهایتا در تاریخ 25/11/1399 پرونده منجر به رضایت شد.

اسدي افزود: با كمك خداوند متعال در سال جاری اين پرونده دوازدهمین پرونده قتل بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد.

وی با بیان اینكه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده های صلح و سازش علاوه بر كاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می شوند، گفت: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می ‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است كه این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

کد خبر 4958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha