امسال ٤٠ هزار شغل جدید صنعتی  در ایران ایجاد شد

سرویس آذربایجان غربی- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امسال با بهره برداری از ۲ هزار و ۳۷ واحد صنعتی، ۴۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شده است.

به گزارش کردپرس، علی رسولیان روز پنجشنبه در جریان بازدید از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی مهاباد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال در راستای عارضه یابی واحدهای تولیدی و در قالب کلینیک های صنعت و کار، هزار و ۳۶۵ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته است.

او با بیان این که در حال حاضر هر بنگاه و واحد اقتصادی که در شهرک های صنعتی زمین دریافت کرده است به طور کامل مورد حمایت قرار می گیرد، اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به ‌طور جدی این دسته از واحدهای صنعتی را تا زمان بهره‌برداری و بعد از بهره‌برداری همراهی خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی و حمایت از بهره برداری و فعالیت در شهرک‌های صنعتی افزود: با برنامه های مختلفی که برای فعال ساختن چرخه صنعت در کشور در حال اجراست، امسال علاوه بر بازگشت این تعداد واحد راکد به چرخه تولید تقاضا برای سرمایه گذاری نیز در شهرک های صنعتی کشور ۲ برابر شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اجرای طرح عارضه یابی و کمک به احیای واحدهای تولیدی راکد در کشور اضافه کرد: هم اکنون ۹۰۰ مشاور حرفه ای و خبره بخش خصوصی در حال فعالیت مستمر هستند تا به بنگاه های مشکل دار در زمینه های مختلف از جمله مشکلات مالی، مدیریتی و تامین اجتماعی کمک کنند تا این واحدها در اسرع وقت دوباره به چرخه تولید بازگردند.

رسولیان گفت: همه واحدهای داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که راکد بوده و دارای مشکل هستند، باید از مسیر کلینیک صنعت عارضه‌یابی شوند تا اقدامات لازم برای احیای آنها انجام گیرد.

او با بیان اینکه خوشبختانه در قانون بودجه امسال کمک خوبی در نظر گرفته شده است تا بتوان زیرساخت‌های لازم را در شهرک های صنعتی کشور تامین کرد، افزود: در زمینه تامین برق و گاز توسط دستگاه‌های خدمات رسان، به هر میزان ارائه خدمات انجام شود، ۳۰ درصد تأمین منابع توسط شرکت شهرک‌ها انجام می‌گیرد.

رسولیان اضافه کرد: در خصوص آب نیز هر میزانی که تخصیص یابد منابع مالی آن توسط سازمان تأمین خواهد شد به طوری که تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان به ازای هر لیتر آب هزینه شده است اما به علت این که آب برای بنگاه‌های اقتصادی یک ضرورت است این آمادگی وجود دارد که به هر میزان آب تخصیص پیدا کند خریداری در این زمینه صورت بگیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تقویت صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی را از دیگر برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود مدیران استانی نسبت به حضور صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی همت کنند و با لغو محدودیت‌ها، مکانی را برای فعالیت این اصناف اختصاص دهند.

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفری ٢ روزه به آذربایجان‌غربی از شهرک‌های صنعتی استان بازدید خواهد کرد.

کد خبر 4983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha