سران PKK دیگر احساس امنیت نخواهند کرد

سرویس ترکیه - خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت: نیروهای PKK در عملیات پنجه عقاب ۲ غافلگیر شدند، ۴۱ پناه گاه تخریب و ۵۳ نفر کشته شدند.

به گزارش کردپرس، امروز ۱۹ فوریه وزیر خلوصی آکار دفاع ترکیه در مراسمی در ازمیر سخنرانی کرد. او گزارشی از عملیات پنجه عقاب ۲ ارائه داد. آکار که از روی متن نوشته شده گزارشش را می خواند گفت: «این عملیات ساعت ۲:۵۵ دهم فوریه آغاز شد. بیش از ۴۰ هواپیما عازم منطقه شده و بیش از ۵۰ هدف را بمباران کردند، و به دلیل مسایل امنیتی تعدادی از اهداف ابطال شدند. ۴۸ هدف در محوطه ای با مساحت ۷۵ در ۲۵ کیلومتر با موفقیت تخریب شدند. ما باز هم مثل دفعات قبل به مرزهای همسایگانمان به ویژه عراق احترام گذاشتیم، و در نهایت این عملیات با موفقیت به پایان رسید. برای PKK هیچ راه فراری باقی نمانده است. ما لانه های آنها را بر سرشان خراب کردیم. ۵۳ تروریست که ۴ تن از آن ها مسئولان رده بالای PKK هستند کشته شدند. این ضربه بزرگ به باعث وحشت آن ها شده است. تروریست ها پس از این در هیچ کجا احساس امنیت نخواهند داشت.»
آکار همچنین گفت: «در جلسه وزرای دفاع عضو ناتو که دو روز به طول انجامیده است، دبیر کل ناتو آقای استولتنبرگ اقدام PKK را در کشتن ۱۳ نفر اسیر به شدت محکوم کرده است. ایشان گفت که با روح مقاومت مردم ترکیه همراه است و ما نیز در اینجا از ایشان سپاسگزاریم».

گفتنی است آکار که به ندرت در رسانه ها ظاهر شده و سخنرانی می کند، در چند روز اخیر، پس از ارائه گزارش عملیات ناکام پنجه عقاب به مجلس، به‌شدت مورد هجمه رسانه ها قرار گرفته است. او در هنگام خواندن گزارش به شدت هیجان زده و عصبی دیده می شود.

کد خبر 5028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha