استاندار سلیمانیه ‌: پشتیبان نظام غیرمتمرکز در اقلیم کردستان هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - استاندار سلیمانیه‌ از اجرای نظام غیر متمرکز در اقلیم کردستان پشتیبانی و آن را موجب تقویت جایگاه‌ دولت اقلیم کردستان دانست.

به‌ گزارش کردپرس، هوال ابوبکر استاندار حلبچه‌ روز شنبه‌ 2 اسفنده‌ ماه‌ 1399 در حاشیه‌ کنفرانس دیدار سلیمانیه‌ با موضوح تمرکززدایی، اعلام کرد: آن چه‌ که‌ همه‌ ما از آن پشتیبانی می کنیم، نظام غیرمتمرکز اداری و مالی در راستای توزیح درآمد و اختیارات بر اساس وظایف و مسئولیت ها با توجه‌ به‌ ویژگی های مدیریتی و اداری و بهره‌گیری از سرمایه‌ های انسانی و طبیعی است.
وی افزود: تمرکززدایی در راستای تقویت ساختار و جایگاه‌ دولت اقلیم کردستان و افزایش آمادگی نهادهای دولتی و اداری و شهروندان برای نقش آفرینی در اداره‌ امور است.
استاندار سلیمانیه‌ تاکید کرد: نظام غیر متمرکز، کیان اقلیم کردستان را قوی و منسجم تر خواهد کرد. آن چه‌ که‌ هم اکنون مد نظر است اهمیت دادن به‌ خدمات رسانی و سرمایه‌ گذاری و اشتغالزایی است. نظام غیر متمرکز با هدف احیا و نوسازی اقتصاد و توسعه‌ و گسترش تولیدات است. در این نظام، دولت در حوزه‌ های سیاسی، نظامی، امنیتی و منابع طبیعی و نفت و انرژی و روابط خارجی، امور را در دست دارد و نظارت بر امور را نیز بر عهده‌ دارد.
هوال ابوبکر افزود: نتیجه‌ اجرای نظام غیر متمرکز، مشارکت همگان در اداره‌ امور است و از همه‌ ظرفیت ها در راستای توسعه‌ و پیشرفت بهره‌ خواهد برد.

کد خبر 5052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha