عضو شورای رهبری حزب دمکرات خواستار آزادی دستگیرشدگان بادینان شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان (پارتی) ضمن ابراز امیدواری برای بازنگری در حکم صادر شده برای فعالین و روزنامه نگاران منطقه بادینان اقلیم کردستان خواستار آزادی همه افرادی شد که در اعتراضات این منطقه دستگیر شده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، ادهم بارزانی عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان (پارتی) با انتشار پیامی به صدور حکم شش سال زندان برای فعالین و روزنامه نگاران منطقه بادینان اقلیم کردستان (شامل ابیل و دهوک) واکنش نشان داد.

وی در این پیام ابراز امیدواری کرده که قوه قضائیه اقلیم کردستان این حکم را مورد بازنگری قرار داده و بازنگری در این حکم موجب شود که این افراد به آغوش خانواده های خود بازگردند.

لازم به ذکر است که مناطق اربیل و دهوک جزو مناطق تحت نفوذ و اختیار حزب دمکرات کردستان محسوب می شود و در روزهای گذشته دادگاه 2 اربیل 5 تن از فعالین و روزنامه نگاران منطقه بادینان اقلیم کردستان را به 6 سال زندان محکوم کرده و این حکم واکنش های بسیاری را در اقلیم به دنبال داشت و وکلای این افراد با اشاره به اظهارات مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم و عضو ارشد دفتر سیاسی حزب دمکرات که این افراد را متهم به جاسوسی و آشوب و توطئه علیه امنیت اقلیم کرده بود، وی را متهم کردند که در صدور این حکم برای آنان نقش داشته و از نفوذ خود بر دادگاه استفاده کرده است.

کد خبر 5063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha