معادن سنگ و طلا از ظرفیت های مهم کردستان است

سرویس کردستان- نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: معادن سنگ و طلا از ظرفیت های مهم استان کردستان است که باید به آن توجه ویژه شود.

گزارش خبرگزاری کردپرس، ماموستا فایق رستمی در نشست نخبگان، جوانان و فعالان اجتماعی و فرهنگی که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: کردستان حدود ۵۰۰ نفر پزشک دارد که از برکات انقلاب اسلامی است.

او تصریح کرد: مردم کردستان انتظار نگاه ویژه تری از دولت دارد که پروژه های نیمه تمام به پایان برسد.

او معادن سنگ و طلا در کردستان را از ظرفیت های مهم استان برشمرد، افزود: سرمایه داران بسیار زیادی داریم باید برای آنها تسهیلگری شود و برای سرمایه گذاری باید حمایت شوند. همچنین کشاورزان ما باید حمایت شوند.

ماموستا رستمی به برخی پروژه‌های مهم در دست اجرا همچون، پروژه راه آهن، جاده سنندج ـ مریوان و عمرانی اشاره و ابراز امیدواری کرد، وعده ساماندهی کولبران به عنوان یک مطالبه عمومی در کردستان عملی شود.

او اضافه کرد: اگر چه مشکلات زیادی در استان کردستان به ویژه در زمینه بیکاری جوانان تحصیلکرده داریم اما نباید خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را نادیده بگیریم.

کردستان بر روی ریل توسعه قرار گرفته است

استاندار کردستان هم در این نشست با بیان اینکه کردستان در سطح ملی در زمینه های مختلف چهره های بسیار شاخصی دارد که به خوبی درخشیده اند، گفت: کردستان به حول و قوه الهی بر روی ریل توسعه قرار گرفته است و با استفاده از پتاسیل نیروی انسانی و نخبگان خود توانسته بخشی از عقب ‌ماندگی‌های گذشته خود را جبران کند که امیدواریم به خوبی این روند پیش برود.

در سطح ملی هم جای نخبگان کرد اهل سنت خالی است

محمد کریم اسدبیگی نماینده فعالان سیاسی کردستان هم در این نشست اظهار داشت: ما باید مردم کردستان را بپذیریم که شهروند درجه یک باشند و حتی نماینده ولی فقیه هم از میان کردهای اهل سنت برگزیده شود.

او افزود: در سطح ملی هم جای نخبگان کرد اهل سنت خالی است در حالیکه با استفاده از این چهر‌ه‌ها به خوبی می‌توان در زمینه‌های مختلف به موفقیت‌های بسیاری برسیم و امیدواریم روزی شاهد این افراد در پست‌های سطح بالای ملی باشیم.

کد خبر 5071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha