مخالفت اربیل با افتتاح دفتر دیوان محاسبات عراق در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون تغییر در مجلس عراق دولت اربیل را به ادامه سرقت اموال مردم از طریق مخالفت با افتتاح شعبه دیوان محاسبات عراق در اقلیم کردستان متهم کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "غالب محمد" در این باره گفت: افتتاح دفتر دیوان محاسبات دولت مرکزی در اقلیم کردستان به معنی اطلاع از کلیه درآمدهای اقلیم کردستان از طریق صادرات نفت، گذرگاههای مرزی، مالیات ها و غیره است.

غالب محمد افزود: دولت اقلیم کردستان می خواهد این ارقام نامعلوم باقی بماند تا بتواند به سرقت ادامه دهد. به همین دلیل هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان با تسویه امور مالی و افتتاح دفتر دیوان محاسبات دولت مرکزی در اقلیم مخالفت می کند که این موضوع اساسی، مانع اصلی بر سر توافق نهایی درباره بودجه و تثبیت سهم اقلیم کردستان در بودجه است.

عضو فراکسیون تغییر در مجلس عراق همچنین افزود: اقلیم کردستان میزان دقیق و واقعی صادرات نفت را که بیش از پانصد هزار بشکه در روز است اعلام نمی کند. البته این رقم، به جز میزان نفتی است که از طریق تانکرها قاچاق می شود. همچنین دیوان محاسبات دولت مرکزی، از میزان درآمد دولت اقلیم کردستان و مالیات دریافتی توسط وزارتخانه ها و ادارات اطلاعی ندارد.

یادآور می شود با وجود دیدارهای متعدد هیأت های اقلیم کردستان از بغداد برای دستیابی به توافقی درباره بودجه، تاکنون طرفین به هیچ توافقی درباره سهم اقلیم کردستان از بودجه 2021 عراق فدرال دست نیافته اند. دلیل این موضوع، مطالبه اعضای فراکسیون های سیاسی مجلس عراق از اقلیم کردستان برای تحویل کل صادرات نفتی اش به دولت مرکزی است.

کد خبر 5083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha