درمان کرونا با تغییر رفتار مردم/نیروهای نظامی از تردد خودداری کنند

سرویس کردستان- فرماندار قروه با بیان اینکه درمان کرونا با تغییر رفتار مردم و باور به علم پزشکی امکان پذیر است و خواستار همکاری تمامی گروه ها برای مقابله با این ویروس شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، حسین الماسی ظهر امروز سه شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در شهرستان قروه با اعلام هشدار نسبت به وضعیت بحرانی کرونا، اظهار داشت: شرایط پیش رو مناسب نیست و موج به راه افتاده به نسبت قبل بیشتر شده است و با امکانات درمانی و محدود در بیمارستان قروه وضعیت هشدار و خطرآفرین عنوان می شود.

او با بیان اینکه در خصوص شیوع ویروس کرونا دو نکته بسیار مهم است، افزود: یکی ویروس کرونا جهش یافته و قدرت بیماری آن بیشتر شده و دیگری رفتار مردم و مسئولان است که باعث می شود این بیماری پیشرفت کند.

به گفته الماسی یکسری باورهای اشتباه و کاذبی وجود دارند که باعث شده رفتار مردم نسبت به کووید 19 علمی نباشد، در واقع این یک امر پزشکی است و با انرژی مثبت و باروهای اشتباه درمان نمی شود.

او به گسترش توهم توطئه و این گفته غالب مردم که «کرونا کجاست و ما نمی گیریم و یا از نظر ژنتیکی ما قوی هستیم! یا اینکه بالأخره همه باید این بیماری را بگیرند و...» اشاره کرد و گفت که تا زمانی تغییر رفتار جامعه رخ ندهد پیشرفت بیماری کاهش نخواهد یافت، لذا نیاز است با تغییر رفتار خودمان در قطع زنجیره کرونا همکاری کنیم.

الماسی در ادامه به انتقاد از نگاه تک بعدی برای مقابله با این ویروس پرداخت و بیان کرد: برای مقابله با کرونا به حضور همه نیاز است و تنها به دست متولیان بهداشت و درمان نیست لذا همه اعم از مسئولان و مردم باید پای کار باشند.

او از تغییر ادبیات گفت و اینکه باید مثل دوران جنگ سبک زندگی را تغییر داد و وارد عمل شد.

مطابق اظهارات فرماندار قروه هدف اصلی قطع زنجیره انتقال مابین مردم است، اما چگونه؟ اینکه کارهای مراقبتی همانند زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی انجام و از اجتماعات و برگزاری مراسمات عروسی عزا و ... جلوگیری شود.

حسین الماسی به این اعتراض مردم که می گویند «اگر تجمع ممنوع است چرا نشست های اداری برگزار می شود؟» اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل نشست ها برای برنامه ریزی مسایل شهرستان است و ما ناچاریم برگزار کنیم ضمن اینکه تمامی نشست ها با رعایت پروتکل ها انجام می شود اما آیا مراسمات عزا و عروسی هم با رعایت نکات بهداشتی است؟!

براساس سخنان او بی مبالاتی در میهمان ها و دورهمی ها بسیار زیاد است و غالباً فکر می کنیم که تنها یک نفر مسئولیت دارد و نجات دهنده است در حالی که همه در شرایط بحرانی وظیفه دارند و باید کمک رسان باشند.

الماسی سپس خطاب به تمامی سمن ها و گروه های «سیاسی، مذهبی، فرهنگی و هنری، مدنی و اجتماعی» انتقاد کرد که هیچ گونه احساس مسئولیتی در این دوران کرونا نداشته و همراهی نکرده اند. البته به گفته او از میان سمن ها تنها انجمن معلولان باران حضور و همکاری داشتند و اما از مابقی اقدامی صورت نگرفته است.

الماسی بار دیگر سخنان خود را به سمت باورهای مردم برد و تصریح کرد: موفقیت بخش عمده ای از کشورهای توسعه یافته در باورهای مردم نهفته و اگر باور مردم تغییر یابد منتج به موفقیت خواهد شد.

او آسیب سرمایه اجتماعی را بر اثر بی اعتماد دانست و بیان کرد: باید همه گروه ها و سمن ها پای کار بیایند و مردم برای تضمین سلامتی خود و خانواده شان برگزاری هرگونه مراسم خطرآفرین را به 110 اطلاع رسانی کنند.

مطابق سخنان الماسی مخلان بهداشت عمومی باید معرفی شوند و در واقع هیچ چیزی در تمام دنیا به اندازه جان انسان ها ارزش ندارد.

همچنین تأکید بر رعایت پروتکل ها توسط پرسنل ادارات و از همه مهم تر بهورزان روستاها از دیگر مواردی بودند که فرماندار قروه ضمن ضروری دانستن آن ها از رویکرد بالا بردن بیماریابی و شناسایی افرادی که با بیماران مثبت در ارتباط بوده اند، گفت.

بالا بردن اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم توسط ادارات مرتبط همانند ارشاد و تبلیغات اسلامی و هلال احمر در کنار تولید محتوا توسط صاحب نظران و فعالیت مستمر رسانه های ارتباط جمعی و اجتماعی در این زمینه از مواردی بودند که حسین الماسی خواستار آن شد.

او نسبت به افزایش آمار در ماه آبان هشدار داد و از تمامی گروه های نظارتی درخواست همکاری کرد و خواستار ورود نیروهای بسیج برای اجرای محدودیت ها شد.

هشدار دیگر الماسی از این بود که تعدادی از مبتلایان در حال حاضر مربوط به نیروهای نظامی هستند که در حال تردد بوده و بدون توجه به وضعیت پیش رو به شهرستان باز می گردند و همین یکی از عوامل شیوع ویروس شده است.

احساس مسئولیت اجتماعی شرکت ها و معادن سطح شهرستان در این شرایط مطابق اظهارات فرماندار قروه بسیار مهم است و باید همکاری بیشتری برای کمک به مردم داشته باشند.

کد خبر 516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha