تولید سیمای کردستان، مقام برتر جشنواره بین المللی فیلم رشد را کسب کرد

سرویس کردستان- مجموعه مستند پویانمایی زیست شناسان کوچک به کارگردانی فهیمه ذبیحی سلطانی و تهیه کنندگی رضا احمدیاری به عنوان بهترین پویانمایی آموزشی در پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، پویانمایی زیست شناسان کوچک مجموعه ­ای 13 قسمتی است که از تولیدات سیمای مرکز کردستان است.

این پویانمایی اثر برگزیده هیات داوران به عنوان بهترین پویانمایی آموزشی در پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد انتخاب شد و دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را کسب کرد.

در این انیمیشن، روژین و برادر بزرگش رامین، خواهر و برادری هستند که به دنبال جواب سوالات خود هستند آنها در کتابخانه خانه­ شان با موشی آشنا می­ شوند که اجداد او در آزمایشگاه های انسانها با هوش و دارای قدرت تکلم شده و سپس فرار کرده اند. آنها با هم دوست شده و برای کشف حقایق علمی با هم ماجراجویی می کنند و به سفرهای شگفت انگیزی می روند.

از دیگر آثار رضا احمدیاری می توان به ساخت ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ­ﻫﺎی پویانمایی "ﻫﯿﻮا ﭼﻮﭘﺎن ﮐﻮﭼﮏ" (ﺑﻪ ﺳﻔﺎرش ﺳﯿﻤﺎی اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ و ﭘﺨﺶ ﺷﺪه از ﺻﺪا و ﺳﯿﻤﺎی اﺳﺘﺎن ﮐﺮدﺳﺘﺎن)، "ﮐﺎراﮔﺎه ﺟﻨﮕﻞ" (ﺑﻪ ﺳﻔﺎرش ﺻﺪا و ﺳﯿﻤﺎی ﻣﺮﮐﺰ ﮐﺮدﺳﺘﺎن)، "ایرانیان"، ﻟﻮح ﻓﺸﺮده "ﻧﻘﻞ و ﻧﺒﺎت"، و ... ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻓﯿﻠﻢ (ﮐﻮﺗﺎه، ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ)، ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ و ﺳﺮﯾﺎل ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﯽ اشاره کرد.

کد خبر 5172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha