کُردهای سوریه تنها هستند

سرویس جهان- نماینده حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه در آلمان می گوید برخی کشورهای جهان چشم خود را به روی تهاجم ترکیه علیه کردهای سوریه بسته اند.

به گزارش کردپرس، تهاجم ترکیه علیه کانتون تحت کنترل کردهای سوریه در شمال سوریه نهمین روز خود را پشت سر گذاشت. بر اساس منابع ترک و کردهای سوریه، هر دو طرف در این درگیری ها تلفاتی داشته اند و تعدادی از مردم عادی منطقه عفرین نیز قربانی شده اند.

درسیم درسیمه نماینده حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه یا pyd در آلمان که شاخه نظامی آن به نام ypg در عفرین به مقابله تهاجم ترکیه و نیروهای ارتش آزاد رفته است از واکنش کشورهای جهان به عملیات ترکیه در عفرین ابراز نگرانی کرد.

وی به سایت ریجن گفت که اردوغان در این حملات که او آن را جنایت خواند تنها نیست و نیروهایی در خفا سالهاست از اردوغان برای آغاز این حمله حمایت کرده اند.

درسیم درسیمه افزود: کشورهایی مانند آلمان، روسیه و آمریکا به نظر می رسد که گاهی مخالف اردوغان هستند اما اگر به نفعشان باشد روی اقدامات رجب طیب اردوغان چشم خود را می بندند.

نماینده pyd در آلمان می گوید درست است که کردهای سوریه تنها هستند اما آنها ناامید نیستند و با اتحادی که دارند در برابر تهاجم ترکیه مقاومت می کنند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 52795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha