پیک جدید کرونا در کردستان بسیار نگران کننده خواهد بود

سرویس کردستان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، ضمن ابراز نگرانی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، تاکید کرد: با توجه به ورود ویروس کرونای انگلیسی به کشور، شروع پیک جدید بسیار نگران کننده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمد ابراهیم زارعی، در بیست و ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان، با یادآوری اینکه طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا، برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات ممنوع است، خاطرنشان کرد: عدم رعایت این قانون از سوی مدیران بسیار ناخوشایند است و موجب گله مندی مردم بویژه بازاریان شد.
وی در تاکید بر ضرورت جدیت و تلاش همگانی در مقابله با کرونا، متذکر شد: در بحث کرونا با کسی شوخی نداریم و همه موظف به رعایت قانون هستند.
رییس شورای اطلاع رسانی استان در ادامه اهمیت و ضرورت اطلاع رسانی را یادآور شد و هشدار داد: کلیشه ای و تکراری شدن مباحث رسانه ای کرونا، موجب کسالت و عادی انگاری مردم می شود.
وی تولید محتوا و پشتوانه علمی را در آگاهی بخشی و تاثیرگذاری مثبت اخبار بسیار مهم عنوان کرد و افزود: اگر اطلاع رسانی ها از حالت یکنواخت فعلی خارج نشود، ملال آور می شود و روز به روز حساسیت مردم کاهش می یابد.
زارعی ضرورت معرفی و کنترل کانون های آلودگی را یادآور شد و بازدید سرزده از ادارات دولتی و نظارت بر میزان و نحوه رعایت پروتکل ها را حائز اهمیت عنوان کرد.
در ادامه این جلسه به موضوع بند "چ" ماده 37 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور (در خصوص تولید برنامه‌های مرتبط با اهداف، وظایف و مأموریت‌های دستگاه‌های اجرایی جهت فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی)مطرح شد که دکتر زارعی ضمن تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی عملکرد و برنامه های دولت، گفت: دولت غلیرغم تمامی مشکلات، کارهای خوبی در حوزه عمرانی (کردستان) انجام داه اما متاسفانه به درستی اطلاع رسانی نکرده ایم.
رییس شورای اطلاع رسانی استان، بر ضرورت صحت و سقم اخبار و اطلاع رسانی شفاف و درست به مردم تاکید و خاطرنشان کرد: بیشترین تخریب ها، در حوزه فضای مجازی که کنترل کمتری روی آن وجود دارد، اتفاق می افتد.

کد خبر 5283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha