ورود  وسایل نقلیه با پلاک غیر بومی و مسافران نوروزی به سردشت ممنوع  شد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار شهرستان سردشت گفت: در راستای پیشگیری از خیز پیک چهارم کرونا و با توجه به شرایط ویژه و وجود 400 نفر جانباز شیمیایی بالای70 درصد در سردشت، از این هفته ورود کلیه وسایل نقلیه با پلاک غیر بومی و مسافرین نوروزی به سردشت ممنوع و ترددهای شبانه نیز به شدت کنترل خواهد شد.

به گزارش کردپرس، اقصی نخشی پور در بیست و ششمین جلسه ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان افزود: با توجه به قرمز شدن وضعیت استان خوزستان و ورود کرونای انگلیسی از عراق و هم مرز بودن شهرما با کشور عراق از امروز تردد کلیه مسافرین به ایران از مرز کیله ممنوع خواهد بود.

او تاکید کرد: رانندگان وسایل نقلیه باری نیز صرفاً با انجام تست کرونا و منفی بودن تست مجاز به ورود به بازارچه خواهند بود.

رئیس کمیته مقابله با کووید 19 افزود: متاسفانه بعضی مراکز از جمله قلیان سراها بصورت غیر مجاز اقدام به فعالیت نموده‌اند که می طلبد در اسرع وقت با آنان برخورد شود.

نخشی پور ادامه داد: همچنین مشاهده شده که در تجمعات، پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت نمی‌شود و نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در این خصوص هستیم.

در ادامه دکتر روژان قادری مدیر شبکه بهداشت ودرمان سردشت نیز با اعلام خبر تجهیز اتاق مخصوص واکسیناسیون کووید ۱۹گفت: قرار است که این هفته واکسن‌های روسی به سردشت برسند و واکسیناسیون با اولویت افراد شاغل در بیمارستان و مراکز درمانی آغاز خواهد شد.

دبیر کمیته مقابله با کووید 19 در ادامه از استقرار اکیپ نمونه برداری سریع در مرز کیله برای رانندگان وسایل نقلیه باری خبر داد و گفت: به هیچ کس بدون تست منفی حق ورود به کشور را از طریق این مرز نخواهیم داد.

او تصریح کرد: در حال حاضر سه نفر بستری در بیمارستان سردشت داریم که حال یک نفر از آنها به دلیل عدم مراجعه به موقع به بیمارستان وخیم است.

کد خبر 5319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha