مقامات اقلیم با تحریک احساسات ملی و طائفی از زیربار مسئولیت شانه خالی نکنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر کل حزب اتحاد اسلامی در واکنش بە بیانیە اخیر مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان (پارتی) اعلام کرد کە لازم است مقامات و حاکمان اقلیم کردستان مسئولانە تر با تامین معیشت شهروندان برخورد کردە و با تحریک احساسات ملی و طائفی از زیر بار مسئولیت شانە خالی نکنند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی شارپرس، صلاح الدین بهاء الدین دبیر کل حزب اتحاد اسلامی کردستان در نشستی با برخی از مسئولین و اعضای این حزب دربارە بحران تامین معیشت شهروندان اقلیم کردستان، به بیانیە اخیر رهبر حزب دمکرات کردستان دربارە قانون استقراض عراق واکنش نشان دادە و گفت کە لازم است مقامات و حاکمان اقلیم کردستان، مسئولانە تر تامین معیشت شهروندان اقلیم و بە ویژە قشر حقوق بگیر را بر عهدە بگیرند و با تحریک احساسات ملی و طائفی از زیر بار مسئولیت شانە خالی نکنند.
وی تاکید کرد کە فرآیند اصلاحات در اقلیم کردستان نتوانست فعال و موثر عمل کند و قادر بە رفع فساد و ابهام در درآمدها و معضل حقوق بگیران غیر شاغل دولت اقلیم نبود.
همچنین موضع حزب خود را دفاع از حقوق مردم و اعمال فشار بر حاکمیت برای حل بحران ها و تامین ثبات اداری و سیاسی در اقلیم کردستان اعلام کرد.
لازم به ذکر است کە مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان (پارتی) طی روزهای گذشتە و در واکنش به تصویب قانون استقراض در مجلس عراق برای جبران کسری بودجه دولت که با وجود مخالفت نمایندگان کرد و خروج آنان از نشست تصویب شده و در آن شروط سنگینی برای پرداخت بودجه به اقلیم کردستان تعیین شده، بیانیه ای منتشر کرد و اعلام کرد کە یک بار دیگر جریان های شیعه و سنی عراق در مجلس این کشور از پشت به مردم اقلیم کردستان خنجر زدند و بودجه و قوت مردم اقلیم را به عنوان کارت فشار علیه اقلیم به کار گرفتند.
وی تاکید کرد کە اقلیم مصوبه اخیر مجلس عراق را که بدون در نظر گرفتن اصول شراکت و توافق در عراق، تصویب شده به عنوان مسئله ای سیاسی و برای اعمال فشار بر اقلیم و مجازات مردم آن می داند که این اقدام خود متناقض با اصول شراکت، توافق و توازن میان طیف های مختلف عراق و تحمیل جنگ و فشار بر مردم اقلیم است.

کد خبر 541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha