تانکرهای سوخت به مرز باشماق منتقل می شود؟

سرویس کردستان- با اینکه از سوی معاون استاندار آذربایجان غربی اعلام شد که تانکرهای سوخت دپو شده در مرز تمرچین از امروز به مرز باشماق مریوان منتقل می شود، استانداری کردستان به آن واکنش نشان داد و عنوان کرد که هیچ گونه هماهنگی در این زمینه نشده است و هیچ تانکر سوختی به این مرز منتقل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، همزمان با قطع ارتباط پالایشگاه بزرگ دولتی مستقر در کردستان عراق با دولت مرکزی و عدم پذیرش تانکرهای سوخت ایران از سوی اقلیم، 1850 تانکر حامل مواد سوختی از حدود دو هفته پیش پشت مرز تمرچین استان آذربایجان غربی دپو شده است که این مسئله واکنش های بسیاری را به دلیل خطرات احتمالی آن در پی داشت و انتظار می رفت تصمیمی درست برای آن گرفته شود اما استان آذربایجان غربی تصمیم گرفته است آنها را به مرز باشماق مریوان منتقل کند تا از این طریق به خاک عراق وارد کند.

با توجه به اینکه این تعداد تانکر از ظرفیت مرز باشماق هم بیشتر است، احتمال دارد داستان دپو شدن تانکرها در مرز باشماق هم تکرار شود به عبارت دیگر امکان انتقال تانکرهای دپو شده به کردستان هم وجود دارد از همین رو معاون اقتصادی استاندار کردستان به این مسئله واکنش نشان داد و اعلام کرد که در این زمینه هیچ گونه هماهنگی صورت نگرفته است.

خالد جعفری با اشاره به اینکه برای خروج تانکرهای سوخت از مرزهای هر استان مرزی ظرفیت و سهمیه‌ای مشخص اعلام شده است، اظهار داشت: در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۱۷۰ تانکر حامل سوخت از مرز باشماق خارج می‌شود.

وی با اعلام اینکه برنامه‌ای برای افزایش خروج تعداد تانکرهای حامل سوخت از مرز باشماق نداریم، اضافه کرد: در خصوص انتقال تانکرهای دپو شده در مرز تمرچین پیرانشهر به باشماق که خبر آن در رسانه‌ها به نقل یکی از مسوولان آذربایجان غربی منتشر شده هم تاکنون هماهنگی با استان کردستان انجام نشده است و برنامه خاصی هم در این راستا وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: اگر تانکرهای سوخت تمرچین هم به مرز باشماق مریوان منتقل شود باید میزان سهمیه‌ای کنونی در این مرز قطع شود تا بتوان آنها را جایگزین کرد.

کد خبر 5456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha