تدوام کشف انبارهای احتکاری آرد در آذربایجان غربی در فردای بحران نان

سرویس آذربایجان غربی – بحران نان در آذربایجان غربی آرامش بعد از طوفان را سپری می کند و در حالیکه در ماه گذشته مسئله افزایش تقاضای نان و صف های طویل مردمی استان را با مشکلاتی چند رو به رو کرده بود، این روزها کشف انبارهای آرد احتکار شده در جای جای استان خبرساز می شوند.

به گزارش کردپرس، پس از گذر از بحران از نان، در آذربایجان غربی که با اخبار کمبود نان و صف های طولانی مردم جلوی نانوایی ها طی دو ماه قبل همراه بود، هنوز هم از گوشه و کنار استان اخبار کشف انبارهای آرد احتکاری در استان منتشر می شود.

بحرانی که دلیل آن اختلاف قیمت آرد سهمیه دولتی و بازار آزاد عنوان شد چرا که تا قبل از اعلام قیمت جدید خرید گندم، فاصله اختلاف قیمت آرد سهمیه ایی و بازار آزاد، حدود ۱۵ هزار تومان بود اما اکنون این تفاوت نرخ حدوداً به ۷۰ هزار تومان برای هر کیسه رسیده است.

این مسئله به خودی خود باعث افزایش سودجویی دلالان و واسطه ها شد و هر چند مسئولان در استان تاکید داشتند که کمبود آرد وجود ندارد اما نظارت بر سهمیه آرد دولتی در نانوایی ها را افزایش دادند تا این بحران کنترل شود.

اخیرا در چایپاره در شمال آذربایجان غربی، بیش از 7 تن آرد احتکار شده فاقد مجوز، کشف شد.

فرمانده انتظامی چایپاره سرهنگ منصور احدی در این خصوص اظهار داشت: پس از اقدامات اطلاعاتی و شناسایی انبار توسط ماموران، با هماهنگی مراجع قضائی در بازرسی از محل 7 تن و 760 کیلوگرم آرد فاقد مجوز احتکار شده، کشف کردند که برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه 100 میلیون ریال، برآورد شده است.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان "چایپاره" در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، تحویل مراجع قضائی شد.

پیشتر نیز اواخر مهر ماه در راستای تشدید نظارت و بازرسی از عملکرد واحد های تولید، توزیع و پخت نان در سطح شهرستان ارومیه در مدت 5 روز 4 انبار احتکار آرد یارانه ای، صنف و صنعت کشف و پلمب شد. همچنین در مهاباد نیز 15 تُن آرد خارج از شبکه توزیع کشف و توقیف شد.

چهار روز بعد، فرمانده انتظامی نقده از یک انبار دیگر آرد از محتکران در این شهرستان خبر داد و گفت: در انبار مذکور 205 کیلوگرم آرد نیمه یارانه‌ای 40 کیلویی که به صورت احتکار شده تلمبار شده بود، کشف و ضبط و یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

پنج روز بعد نیز معاون هماهنگ کننده سپاه خوی گفت: با تلاش پاسداران سپاه خوی، ۱۷ تن آرد احتکار شده از یک انبار در خوی کشف و در این زمینه ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضائی شد و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

در آذربایجان غربی دو برابر میانگین کشوری نانوایی وجود دارد و گفته می شود؛ همین موضوع دستگاه‌های نظارتی را با مشکل روبرو کرده است./

کد خبر 554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha