ورود مسافران عراقی از مرزهای کردستان ممنوع شد

سرویس کردستان- استاندار کردستان از ممنوعیت ورود مسافران عراقی از مرزهای استان به داخل کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، بهمن مرادنیا در جلسه ستاد کرونای استان کردستان اظهار کرد: نگرانی از احتمال ناقل‌بودن کسانی است که از مرزهای استان وارد کشور می‌شوند.

وی تصریح کرد: اینکه ما بخواهیم مسافران ورودی را به مدت دو هفته قرنطینه کنیم ممکن نیست چرا که اعتباری وجود ندارد مگر اینکه هزینه‌ها را از خود آنها بگیریم.

استاندار کردستان افزود: ما در برابر افرادی که از مرز می‌خواهند خارج شوند مسئولیتی نداریم چون در طرف مقابل ساز و کارهای لازم اندیشیده شده است.

وی اذعان کرد: امکانات زیرساختی و اعتباری برای قرنطینه 14 روزه مسافران ورودی لذا ممنوعیت ورود مسافران خارجی از طریق مرزهای استان را اعمال می‌کنیم.

مرادنیا اظهار کرد: باید اطلاع‌رسانی لازم برای بازگشت ایرانیانی که الان در عراق وجود دارد انجام گیرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برگردند.

وی افزود: اگر این نگرانی وجود دارد که در عراق تهدید وجود دارد مرز نباید به هیچ وجه به روی مسافر باز باشد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: برای اطمینان خاطر، افراد مشکوک را جواب نهایی تست کرونا در مکانی در مریوان نگهداری شوند.

وی اذعان کرد: افراد ایرانی که به کشور باز می‌گردند بدون استثنا باید تست کرونا انجام دهند و از ظرفیت مکانی بهزیستی، ورزش و جوانان و اداره کار برای قرنطینه افراد مشکوک استفاده کنند.

استاندار کردستان در ادامه از تلاش و همکاری سپاه و هلال احمر در اجرای طرح شهید سلیمانی تقدیر کرد و اذعان داشت: ما الان در یک شرایط متعادل در زمینه شیوع کرونا قرار داریم که این حاصل همکاری مردم و تلاش شبانه‌روزی بخش‌های مختلف و اجرای طرح شهید سلیمانی هستیم.

وی اضافه کرد: ما الان در معرض یک ویروس جهش یافته هستیم که می‌تواند تهدید جدی‌تری برای سلامت جامعه باشد لذا مردم باید نکات بهداشتی در مراودات اجتماعی را رعایت کنند.

استاندار کردستان افزود: سرعت انتقال کرونا ویروس جهش یافته به مراتب از نمونه‌های قبلی بیشتر است و مردم مراقب باشند و از سوی دیگر همه دستگاه‌ها و ادارات موظف به همکاری جدی با دانشگاه علوم پزشکی هستند.

وی از رسانه‌ها و صدا و سیما هم خواست در اطلاع‌رسانی و آگاه‌بخشی به مردم تمام توان و ظرفیت خود را بکار بگیرند.

کد خبر 5653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha