افتتاح پروژه نیروگاه های هسته ای ترکیه در مرسین

سرویس ترکیه – همزمان با دیدار اردوغان و پوتین در آنکارا، مراسم کلنگ زنی نیروگاه هسته ای ترکیه در مرسین برگزار و پروژه هسته ای ترکیه رسما در استان مرسین این کشور آغاز شد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که به ترکیه سفر کرده است در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم افتتاح و کلنگ زنی نیروگاه هسته ای ترکیه در مرسین شرکت کرد و پروژه هسته ای ترکیه رسما در استان مرسین این کشور آغاز شد.

در این مراسم علاوه بر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ژنرال هولوسی آکار رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه، معاونان نخست وزیر ترکیه و جمعی از وزرای این کشور به همراه هیئت بلند پایه روسی حضور داشتند.

اردوغان در این مراسم با تاکید بر افزایش همکاری های دو کشور عنوان کرد: روابط میان دو کشور به خصوص در 15 سال اخیر بسیار مثبت بوده و راه های زیادی را پشت سر گذاشته است که این روابط برای آینده یک منبع بسیار امیدوار کننده است. امروز هفتمین شورای عالی همکاری دو کشور را برگزار خواهیم کرد. روابط دو کشور به سطحی رسیده است که از آن می توان به عنوان یک سمبل یاد کرد. با دولت روسیه پروژه های استراتژیک و مهمی را به دست گرفته ایم. سیستم دفاع هوایی S-400، خط لوله گاز طبیعی، و نیروگاه های انرژی هسته ای که امروز به صورت رسمی آغاز شد. در کنار تمام این ها هر دو کشور در خصوص پایان دادن به تهدیدات ترور به خصوص در سوریه همکاری بسیار نزدیکی دارند.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در سخنان خود عنوان کرد: این پروژه جدید در ترکیه بسیار با ارزش و مهم است. امروز تنها برای تاسیس نیروگاه هسته ای ترکیه اینجا حضور نداریم. در حال تاسیس بازار کار هسته ای در ترکیه هستیم. یک بازار کار جدید به وجود می آوریم. این یک اقدام کاملا جدید است. در توسعه اقتصاد ترکیه یک قدم جدید به حساب می آید. استانداردهای امنیتی در بالاترین حد خواهد بود و پروژه ما دوست محیط زیست خواهد بود.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 56539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha