تعداد واقعی حقوق بگیران اقلیم کردستان 1 میلیون و 250 هزار نفر است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – به دنبال به وجود آمدن بحران در پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان پس از تصویب قانون استقراض در مجلس عراق، یک عضو فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس اعلام کرد از پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان از طریق کارت و حساب بانکی حمایت می کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، شیروان میرزا در این باره گفت: از پرداخت حقوق کارمندان از طریق کارت و حساب بانکی استقبال می کنیم. به ویژه اینکه اقلیم کردستان، اجرای سیستم بیومتریک برای بررسی دقیق حقوق همه کارمندانش را با هدف اطلاع از میزان دریافتی آنها و مطابقت آن با قوانین و همچنین اطمینان از اشتغال واقعی حقوق بگیران در نهادهای دولتی آغاز کرده است.

شیروان میرزا همچنین با تأکید بر ضرورت دور نگه داشتن پرونده حقوق کارمندان به عنوان قوت صدها هزار کارمند در اقلیم کردستان از همه چارچوب های سیاسی تأکید کرد و گفت: از سال 2011 تعداد حقوق بگیران اقلیم کردستان، براساس بودجه 682 هزار نفر تعیین شده است و این آمار از 9 سال پیش تاکنون تغییری نکرده است که این امر، غیر منطقی است. زیرا تعداد واقعی حقوق بگیرانی که اقلیم کردستان به آنها حقوق پرداخت می کند یک میلیون و 250 هزار نفر است که از گروههای مختلف تشکیل شده اند و بازنشستگان، زندانیان سیاسی و معلولان را شامل می شود.

یادآور می شود جوتیار عادل، سخنگوی دولت اقلیم کردستان، دیروز سه شنبه از سفر قریب الوقوع یک هیأت کرد به بغداد برای بررسی پیامدهای قانون استقراض خبر داد.

کد خبر 574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha