تأکید ایران و اقلیم کردستان بر گسترش روابط اقتصادی دوجانبه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در دیدار میان وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر اقلیم کردستان بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه میان طرفین تأکید شد.

به گزارش کردپرس، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به اربیل که به منظور شرکت در همایش فرصت های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق، به اربیل سفر کرده است، با نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرد.

سایت رسمی هیئت وزیران اقلیم کردستان در این خصوص گزارش داد که بارزانی در این دیدار اعلام کرده که عراق و اقلیم کردستان خواهان ایجاد ثبات اقتصادی در منطقه هستند و ایران با دارا بودن تجربیات ارزشمند در این زمینه می تواند، با عراق و اقلیم همکاری کند.

وی با تأکید بر ضرورت گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران ابراز امیدواری کرد همایش فرصت های اقتصادی ایران و برای دو طرف سودمند باشد.

شریعتمداری و هیئت همراه وی نیز ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این همایش اقتصادی، به پیشینه روابط میان ایران و اقلیم اشاره کرده و در مورد توسعه و گسترش هرچه بیشتر روابط با اقلیم در تمامی زمینه ها و به ویژه در امور تجاری، اقتصادی و صنعتی، اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 58334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha