لزوم مسئولیت پذیری کاندیداها/رعایت قانون انتخابات ضروری است

سرویس کردستان- تأکید بر مسئولیت پذیری کاندیداها و تلاش برای برگزاری انتخاباتی بدون حاشیه با هدف انتخاب افراد کارآمد در کنار رعایت قانون از جمله مواردی بودند که در ستاد انتخابات قروه بیان شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، نشست ستاد انتخابات شهرستان قروه شامگاه پنجشنبه در حالی برگزار شد که رئیس هیئت نظارت انتخابات شورای شهر معرفی و خبر از انتخاب اعضای هیئت نظارت و هیئت اجرایی داده شد.

در این نشست رئیس ستاد انتخابات قروه با بیان اینکه انتخابات شوراها از 25 فرآیند تشکیل شده، یکی از این فرآیندها را اعلام اطلاع رسانی برای آغاز روند انتخابات از شروع ثبت نام تا تشکیل هیئت اجرایی دانست.

به گفته «حسین الماسی» برای هیئت اجرایی 30 نفر معتمد با در نظر گرفتن شرایط لازم از همه نظر قومیتی، جناحی و جنسیتی و از همه قشرها... باید انتخاب شوند.

او بر اعتماد سازی مردم در برگزاری انتخابات تأکید کرد. «باید بتوان اعتماد مردم را به دست آورد و در کمال آرامش همانند انتخابات سال گذشته برگزار و در این میان تلاش می شود تا کار همه اعضای ستاد انتخابات دیده شود.»

تأکید بر رعایت قانون انتخابات

دبیر ستاد انتخابات قروه هم در این نشست از تشکیل هیئت های اجرایی و روند عملیاتی انتخابات در هفته آینده خبر داد. «علیرضا عبدی» با بیان اینکه ثبت نام از 20 تا 26 اسفندماه آغاز می گردد، به الکترونیکی شدند ثبت نام داوطلبان اشاره کرد. «از 25 پروسه انتخابات 24 پروسه الکترونیکی است و اهمیت فناوری اطلاعات در این زمینه بسیار مهم بوده و باید تمامی شرایط اعم از آنتن دهی در شعب بررسی گردد.»

او بر شناسایی کاندیداها و وضعیت فعالیت آنان در کنار توجه به حد نصاب رسیدن کاندیداها و تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کرد.

«عبدی» رعایت قانون انتخابات و آموزش صحیح آن را ضروری دانست. «در بحث آموزش قوانین باید آموخته شود و قانون انتخابات باید با دقت مطالعه گردد. در واقع انتخابات آبروی نظام است و صلاح و اهرم و نقطه قوت ما آشنایی با قوانین و مقررات است.»

او از راه اندازی سامانه جامع انتخابات در ستاد و بخش های تابعه گفت و از افزایش شعبه های اخذ رأی باتوجه به شرایط کرونا به نسبت دوره های قبل خبر داد.

مطابق اظهارات «عبدی» تاریخ برگزاری انتخابات در شهرستان نشان می دهد که میزان مشارکت نسبت به استان و کل کشور در قروه بالا بوده و این نشان از احساس مسئولیت برای برگزاری انتخابات و مشارکت مردم دارد.

افراد مسئولیت پذیر پای کار بیایند

در ادامه این رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر بود که بر مسئولیت پذیری کاندیداها تأکید کرد. «محمد رضا عبدالملکی» گفت که هدف این است با وحدت انتخابات خوب و سالم و بدون حاشیه برگزار شود.

او خطاب به اعضای ستاد انتخابات خواستار برگزاری انتخاباتی بدون تنش و انتخاب افراد صالح به دور از بحث سیاسی و جناحی شد و تصریح کرد که باید افرادی که مدیریت دارند و مسئولیت پذیر هستند پای کار بیایند.

«عبدالملکی» در بحث سوءپیشینه هم بیان کرد که باید توجه شود چون اعلام شده افرادی که سوءپیشینه نداشته باشند نمی توانند ثبت نام کنند لذا باید این مسئله برای کسانی که قصد ثبت نام دارند جدی گرفته شود./

کد خبر 5839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha