اعلام نتایج انتخابات 6 استان دیگر عراق/ پیشتازی حزب دمکرات در اربیل و اتحادیه میهنی در سلیمانیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- کمیسیون انتخابات عراق نتایج رسمی و البته غیر نهایی انتخابات پارلمانی این کشور در شماری دیگر از استان ها را اعلام کرد تا کرکوک و دهوک تنها استان هایی باشند که نتایج آنها اعلام نشده است.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه العراقیه، کمیسیون عالی مستقل انتخابات در عراق که پیشتر نتایج رسمی و غیر نهایی انتخابات پارلمانی در 10 استان از مجموع 18 استان این کشور را اعلام کرده بود، بامداد امروز (سه شنبه) نیز در یک کنفرانس خبری نتایج شش استان دیگر را اعلام کرد.

نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات عراق پس از شمارش بیش از 90 درصد صندوق های اخذ رای انتخابات پارلمانی در این شش استان نشان می دهد که ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، در نجف و میسان، حزب دمکرات کردستان در اربیل، اتحادیه میهنی کردستان در سلیمانیه، ائتلاف نصر به رهبری حیدر عبادی در نینوا و یک ائتلاف محلی نیز در صلاح الدین پیشتاز هستند.

بر اساس نتایج شمارش آرای اکثریت مراکز رای گیری در نینوا با 31 کرسی پارلمان عراق، نصر با بیش از 164 هزار رای در صدر قرار دارد و حزب دمکرات کردستان با بیش از 134 هزار رای در پی آن است در حالی که ائتلاف وطنیه به رهبری ایاد علاوی با بیش از 97 هزار، ائتلاف نینوا هویت ماست با بیش از 78 هزار، ائتلاف فتح به رهبری هادی عامری با بیش از 73 هزار، ائتلاف قرار به رهبری اسامه نجیفی با بیش از 65 هزار سوم تا ششم هستند.

بنا بر نتایج اعلام شده انتخابات پارلمانی عراق، در استان سلیمانه با 18 کرسی پارلمان نیز اتحادیه میهنی کردستان با بیش از 262 هزار رای پیشتاز است و جنبش تغییر با بیش از 149 هزار، جنبش نسل نو با 61 هزار، جماعت اسلامی کردستان با بیش از 49 هزار، حزب دمکرات کردستان با بیش از 46 هزار، ائتلاف برای دمکراسی و عدالت با بیش از 44 هزار، اتحاد اسلامی کردستان با بیش از 29 هزار و سوسیال دمکرات نیز با بیش از 14 هزار رای در رتبه های بعدی قرار دارند.

در استان اربیل، مرکز اقلیم کردستان نیز با 15 کرسی پارلمان، حزب دمکرات کردستان با بیش از 316 هزار رای با اختلاف زیادی نسبت به دیگر احزاب در صدر قرار گرفته در حالی که اتحادیه میهنی کردستان با بیش از 77 هزار، نسل نو با بیش از 69 هزار، ائتلاف برای دمکراسی و عدالت با بیش از 49 هزار، جنبش تغییر با بیش از 39 هزار، جماعت اسلامی کردستان با بیش از 35 هزار و اتحاد اسلامی کردستان نیز با بیش از 23 هزار رای دوم تا هفتم هستند.

در استان صلاح الدین با 12 کرسی پارلمان عراق نیز ائتلاف محلی قلعه توده های ملی با بیش از 76 هزار رای پیشتاز است و پس از آن نیز ائتلاف های فتح با بیش از 62 هزار، وطنیه با بیش از 54 هزار، نصر با بیش از 50 هزار، قرار با بیش از 37 هزار و صلاح الدین هویت ماست با بیش از 30 هزار رای قرار دارند.

در استان نجف نیز که همانند صلاح الدین دارای 12 کرسی پارلمان است، ائتلاف های تحت رهبری صدر با بیش از 92 هزار، عامری با بیش از 82 هزار، عبادی با بیش از 71 هزار، حکیم با بیش از 38 هزار و مالکی با بیش از 36 هزار اول تا پنجم هستند.

این در حالی است که در استان میسان با 10 کرسی پارلمان عراق نیز ائتلاف سائرون با بیش از 133 هزار رای در صدر قرار دارد و فتح با بیش از 63 هزار، حکمه با بیش از 40 هزار، نصر با بیش از 36 هزار و دولت قانون نیز با بیش از 32 هزار رای در جایگاه های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

این در حالی است که بنا بر اعلام کمیسیون انتخابات عراق، نتایج رسمی و غیر نهایی استان های کرکوک و دهوک نیز به احتمال زیاد صبح سه شنبه اعلام خواهد شد.

کد خبر 59199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha