مک گورک با احزاب کُرد معترض به نتایج انتخابات عراق دیدار خواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا، پس از دیدار با رهبر حزب دمکرات کردستان، به منظور دیدار با احزاب کرد معترض به نتایج انتخابات مجلس عراق، به سلیمانیە سفر می کند.

به گزارش کردپرس، پایگاه خبری- تحلیلی شارپرس در اقلیم کردستان گزارش داد که برت مک گورک نماینده ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، فردا دوشنبه 31 اردیبهشت/21 می، به سلیمانیە سفر می کند.

طبق خبر، هدف وی از این دیدار، گفتگو با احزاب اقلیم کردستان است که به نتایج انتخابات چهارمین دوره مجلس عراق در اقلیم اعتراض داشته و تأکید می کنند که در فرآیند رأی گیری و شمارش آرا تقلب روی داده و خواستار برگزاری دوباره انتخابات در اقلیم و کرکوک هستند.

همچنین اشاره شده که مک گورک در دیدار با این احزاب نتایج انتخابات و درخواست های آنان را بررسی می کند.

مک گورک پیش‌تر نیز با حضور در اربیل با مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات که حزب وی بیشترین آرا و کرسی ها در این انتخابات را در سطح اقلیم کردستان کسب کرده، دیدار کرد.

انتخابات چهارمین دوره مجلس عراق روز شنبه گذشتە 22 اردیبهشت/12 می برگزار شده و احزاب جنبش تغییر، اتحاد اسلامی، جماعت اسلامی، جنبش اسلامی، نسل نو، هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت و حزب کمونیست اقلیم کردستان به نتایج این انتخابات در اقلیم کردستان و کرکوک، اعتراض کرده و خواهان برگزاری دوباره انتخابات در اقلیم و کرکوک شده اند و حاضر به پذیرفتن نتایج اعلام شده نیستند.

کد خبر 59593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha