سخنرانی های پاپ هشدار بین المللی درباره اقدام علیه طبقه سیاسی حاکم بر عراق بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس فراکسیون جنبش تغییر در مجلس عراق سخنرانی های پاپ فرانسیس در جریان سفر به این کشور را ادامه "هشدارهای زودهنگام" درباره اقداماتی دانست که احتمالا در آینده علیه طبقه سیاسی حاکم بر عراق اتخاذ خواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، "یوسف محمد" با صدور بیانیه ای در این باره گفت: دیدار پاپ از عراق از نظر دینی، رسمی، رسانه ای و مردمی موفقیت آمیز بود و پس از این دیدار باید درباره بسیاری از امور مربوط به عراق، همکاری بین المللی انجام شود.

یوسف محمد افزود: اولین اقدام در این زمینه، قطع منابع تروریسم و تضعیف اندیشه افراطی و خشونتی است که به صورت متناوب در عراق شاهد آن هستیم. زیرا اثبات شده است که بحران های عراق بر صلح و امنیت منطقه و جهان تأثیر منفی می گذارد.

رئیس فراکسیون جنبش تغییر افزود: اولین اولویت در این زمینه، مبارزه با فساد و برقراری مجدد عدالت اجتماعی است. زیرا پاپ نیز بر ضرورت مبارزه با این پدیده در میان سیاستمداران عراقی و بازگرداندن اموال غارت شده و قاچاق شده به خارج برای بهبود تأسیسات زیربنایی و تقویت اقتصاد تضعیف شده کشور در سالهای اخیر با بهره گیری از منابع غیر نفتی از جمله بهره برداری بهینه از اموال مذکور تأکید کرد.

رئیس سابق پارلمان اقلیم کردستان تأکید کرد: دیدار شخصیتی مانند پاپ فرانسیس که نماینده رهبری معنوی کلیسای کاتولیک در سراسر جهان است برای عراق بسیار مهم و تاریخی است و این اقدام و همچنین رویدادهایی که در جریان این دیدار اتفاق افتاد مانند دیدار ایشان با آیت الله سیستانی مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف و سرپرستی گفتگوی بین ادیان در شهر تاریخی اور و برگزاری مراسم آیینی در چند کلیسا در بغداد، نینوا و اربیل باعث جلب توجه مجدد جهانیان به عراق شد. بنابراین عراق باید از این اهتمام بین المللی برای برداشتن گام هایی در راستای بهبود وضعیت سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشور بهره برداری کند.

رئیس فراکسیون جنبش تغییر اقلیم کردستان در مجلس عراق فدرال تصریح کرد: معترضان در تظاهرات و اعتراضات داخلی، کشورهای دوست و سازمان های بین المللی در محکومیت سیاست های منفعت طلبانه، گروه گرایانه و تنگ نظرانه طبقه سیاسی و فساد و سرکوب آزادی ها هشدار داده اند و سخنرانی های پاپ در عراق ادامه هشدارهای بین المللی زودهنگام خطاب به طبقه سیاسی عراق مبنی بر وجود اقدامات غافلگیر کننده دیگر در آینده بود که باعث قوی تر و متمرکزتر شدن گفتمان بین المللی خطاب به سیاستمداران عراق درباره مسائل مذکور خواهد شد.

کد خبر 6054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha