برای همگانی شدن فرهنگ مطالعه در ایلام گروه‌های اندیشه‌ورز تشکیل شود

سرویس ایلام - امام جمعه ایلام در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های استان، به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی، گفت: تاسیس گروه اندیشه ورز و آشنا با مسائل کتاب و کتابخوانی با هدف راهکارهای عملی همگانی کردن فرهنگ مطالعه ضروری است.

به گزارش کردپرس، حجت‌الاسلام‌ الله‌نور کریمی‌تبار اظهار کرد: نقش صدا و سیما و رسانه‌ها در گسترش کتابخوانی بسیار مهم است و با بهره گیری از استعدادها و دانش هنرمندان برجسته استان، برنامه های تلویزیونی و رادیویی جذابی در این زمینه تولید گردد و در فرصتهای زمانی مناسب برای مردم نمایش داده شود.

او گفت: تکریم ارباب رجوع در کتابخانه های عمومی امر مهمی است و کتابداران با استمداد از خداوند متعال جهت توفیق در کار خود و بهره گیری از دانش تخصصی در زمینه کتابشناسی، مردم را به سمت منابع مورد نیاز راهنمایی کنند که بی شک در ثواب گسترش علم و آگاهی در بین مردم، شریک هستند.

کریمی‌تبار راه اندازی پیک کتاب در کتابخانه های عمومی را اقدامی مهم دانست و گفت: رساندن کتاب در کمترین زمان ممکن و بدون مراجعه حضوری، برنامه مهم و ارزنده ای است که مردم را به سمت کتابخوانی تشویق خواهد کرد.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: تاسیس گروه اندیشه ورز و آشنا با مسائل کتاب و کتابخوانی و به کار گیری پیشنهادات و راهکارهای عملی آن در مسیر همگانی نمودن فرهنگ مطالعه ضروری است اما اصل بر توسعه فیزیکی و ایجاد کتابخانه‌ها در سطح جامعه است.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: پنچ پروژه جدید کتابخانه در شهرستانهای مختلف با هدف رفع محرومیت زدایی فرهنگی و با جلب حمایت مالی نهادهای حمایتی کشور مانند بنیاد علوی، بنیاد برکت و همچنین مشارکت استانداری و فرمانداریها در دست احداث است و با بهره برداری از آنها در سال آینده ، مجموعا" 1450 متر مربع به سرانه کتابخانه های عمومی استان افزوده می شود.

وی در پایان افزود: در ایام کرونا با وجود محدودیتهای اعمال شده، خوشبختانه فعالیت کتابخانه ها تعطیل نشده است و علاوه بر خدمات کتابخانه ای در قالب پیک کتاب که خدمتی نوین و مطابق با شرایط این چنینی است، بالغ بر 16 هزار برنامه فرهنگی با همت همکاران کتابدار در بستر فضای مجازی، در کتابخانه های سطح استان انجام گرفته است که تجربه ای نوین در ادامه حرکت روبه آینده این مجموعه است.

کد خبر 6082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha