نوجوانان سوری نمی خواهند به کشورشان برگردند

سرویس ترکیه - بر اساس تحقیقات یک سازمان حقوق کودکان ، بیشتر کودکان سوری آینده خود را در کشور خود نمی بینند و نمی خواهند به سوریه بازگردند.

به گزارش کردپرس، بر اساس تحقیقات یک سازمان حقوق کودکان (Save The Children)، بیشتر کودکان سوری آینده خود را در کشور خود نمی بینند و نمی خواهند به سوریه بازگردند.

مطالعه ای که این سازمان درباره کودکان سوری انجام داد، اطلاعات مهمی در مورد تصور آن ها از آینده نشان داد. طبق نتایج این مطالعه، منتشر شده در دویچه وله ترکی، از هر سه کودکی که ناچار به فرار از سوریه شده اند، یک نفرشان می خواهد در کشوری غیر از سوریه زندگی کند. در مطالعه ای به نام "هرجایی جز سوریه"، پرسش هایی از ۷۰۰ نوجوان سنین ۱۳ تا ۱۷ ساله، ساکن سوریه، اردن، لبنان، ترکیه و هلند، پرسیده شد. سپس، مصاحبه با خانواده و مشاوران آنها انجام شد. ۸۰ درصد نوجوانان سوری گفتند که می خواهند ظرف دو سال آینده در کشوری غیر از سوریه زندگی کنند.

در مقابل ، فقط ۳ درصد نوجوانان ساکن ترکیه، ۹ درصد نوجوانان ساکن اردن و هلند و ۲۹ درصد نوجوانان ساکن لبنان گفته اند که می خواهند به سوریه بازگردند.

وقتی از آنها پرسیده شد که بزرگترین آرزوهای آنها چیست ، ۲۶ درصد از این کودکان و نوجوانان پاسخ دادند که جنگ در سوریه پایان یابد، و ۱۸ درصد آنها آرزو داشتند درس بخوانند. ۴۲ درصد از این کودکان به مدرسه نمی روند، فقط ۳۱ درصد کودکان سوری که در لبنان هستند و ۴۹ درصد کودکان سوری ساکن اردن قادر به تحصیل هستند.

سوزانا کروگر ، رئیس سازمان Save The children گفت: «جنگ ۱۰ ساله نابودی دوران کودکی نوجوانان در سوریه را به همراه داشت. دنیا نباید نظاره گر نابودی آینده آنها باشد.» کروگر با بیان اینکه کودکان به داشتن یک چشم انداز از آینده نیاز دارند، اظهار داشت که «این تنها با برقراری صلح واقعی در سوریه، یا بهبود شرایط ادغام در کشورهایی که در آن زندگی می کنند امکان پذیر است.»

کد خبر 6097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha