نفت عراق از دو نقطه در مقابل دیدگان نیروهای امنیتی قاچاق می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان (پارتی) اعلام کرد دولت مرکزی از کلیه جزئیات مربوط به چاههای جدید نفت در اقلیم کردستان و روش و مسیر صادرات آنها اطلاع دارد. این در حالی است که نفت عراق از دو نقطه قاچاق می شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، شیرزاد قاسم در این باره گفت: اقلیم کردستان اقدام به صادرات نفت از طریق چاهها و خطوط لوله ای می کند که خودش اقدام به ایجاد آنها نموده است. از این رو، حق دارد از چاهها و خط لوله ها برای تأمین هزینه های ایجاد آنها بهره برداری کند.

وی افزود: دولت مرکزی عراق از جزئیات مربوط به صادرات نفت از میادین نفتی اقلیم کردستان اطلاع دارد و بغداد در دوره ای اقدام به صادرات نفت از طریق خط لوله کردستان به بندر جیهان ترکیه نمود و همه درآمدهای این اقدام به حساب شرکت بازاریابی نفت عراق "سومو" واریز می شد.

این عضو ارشد حزب دمکرات در پاسخ به اتهامات درباره قاچاق نفت اقلیم کردستان گفت: نفت از طریق دو نقطه اصلی قاچاق می شود. مورد اول، قاچاق نفت از پالایشگاه القیاره به سوریه است و مورد دوم قاچاق نفت از کرکوک در مقابل دیدگان نیروهای امنیتی و نظامی است که این امر پس از حوادث 16 اکتبر 2017 اتفاق افتاده و نفت عراق به طور گسترده ای با اطلاع دستگاههای امنیتی موجود در منطقه، قاچاق شده است.

کد خبر 612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha