کام کرونا را با مهربانی تلخ کنیم / مهدی کاکاخانی*

سرویس ایلام - روزهای آخر سال با کرونای سرکش و عصیانگر، کم رمق و بی جان، با استرس و دلهره در حال رسیدن به نقطه آخر است. کاملا مشهود است که آن شور و شعف همیشگی مخصوص ماه اسفند و شب عید، در سالگرد کرونایی شدن کشور، چندان به چشم نمی آید.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، خیلی ها ممکن است الان نگران ممنوعیت برپا کردن چادر در طبیعت، نرفتن به مسافرت، نخریدن ماهی و تنقلات از ترس کرونا، حذف دورهمی های خانوادگی و... باشند، اما فراتر از همه این ها، کسانی هم هستند که نداری و فقر آنان را در مقابل خانواده هایشان شرمسار و سرافکنده نموده است.

کارگران روزمزدی که در این چند ماه حتی یک روز هم کاری پیدا نکرده اند. کسبه ای که یکسال با بدبختی و زیان به ایستگاه اسفند رسیده اند، نیروهای شرکتی که از نیمه دوم سال جاری تاکنون حقوقی نگرفته اند، خانواده هایی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند اما درآمدشان کفاف زندگی شان را نمی کند، زنان بدسرپرست و بی سرپرست و...

به راستی چه باید کرد؟! قطعا می شود و می توان در این شرایط سخت و اسیر گرفتاری ها، با اندکی گذشت، حذف برخی هزینه های غیر ضرور و با دستان سخاوتمند و مهربان، مرهمی بر زخم نیازمندان گذاشته و دل های رنجیده را اندکی التیام بخشیم.

همسایه های نیازمند را با حفظ کرامت و آبروداری یاری رسانیم. پیمانکاران نیروهای شرکتی، کارفرمایان و صاحبان کسب و کار به هر نحوی که ممکن است حقوق و مزایای کارگران خود را پرداخت کنند. ذیحسابان تا از پرداخت دستمزد کارگران شرکتی ادارات مطمئن نشده، سندی امضاء نکنند و هرکسی به هر نحوی که می داند دستی بگیرد و دلی را شاد کند.

بدان امید که به برکت گسترش مهربانی و احسان بر پهنه این کهن سرزمین، درهای رحمت خداوند گشوده شود، سال جدید را با امید بیشتر، بدون کرونا و با شور شادمانی واقعی، آغاز کنیم. انشاءالله.

کد خبر 6155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha