سخنگوی صدر: هیچ کس حق ندارند نتایج انتخابات را باطل کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی جریان صدر، گفت: هیچ یک از شخصیت های سیاسی در عراق پیش از صدور حکم دادگاه فدرال این کشور، حق ندارند نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را باطل کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری «العراق نت»، جعفر الموسوی در بیانیه ای ضمن اشاره به اینکه برگزاری نشست فوق العاده مجلس نمایندگان عراق یک بدعت سیاسی است و دادگاه فدرال نیز تصمیمات چنین نشست هایی را باطل اعلام کرده، افزود: هیچ یک از شخصیت های سیاسی در عراق پیش از صدور حکم دادگاه فدرال این کشور حق ندارند نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را باطل کنند.

الموسوی با تاکید بر اینکه برگزاری نشست فوق العاده مجلس عراق یک واکنش انفعالی است و تصمیم های اتخاذ شده در چنین نشست هایی، با انگیزه ای حزبی و شخصی صورت می گیرد، افزود: دادگاه فدرال چنین تصمیاتی که در آن ها نقض قانون انجام می گیرد، تایید نخواهد کرد.

سخنگوی جریان صدر توضیح داد که سیستم های رای شماری الکترونیکی، حجم احزاب سیاسی و حضور آن ها را در انتخابات نمایان ساخت و اگر در انتخابات تقلبی صورت گرفته باشد، بر اساس قانون به آن رسیدگی خواهد شد و دستگاه قضایی عراق نیز مسئول تعیین نسبت مشارکت در انتخابات و اطمینان دادن به شهروندان عراقی است و هرگز نباید به اظهارات سیاستمداران و گزارش های رسانه ای در این خصوص توجه کند، بلکه باید به واقعیاتی که به وفور وجود دارد، متکی باشد.

جعفر الموسوی افزود: بازشماری دستی آراء انتخاباتی با قانونی که مجلس نمایندگان اخیراً تصویب کرده، منافات دارد؛ چراکه براساس این قانون اگر به صندوق مشخصی شک شود، باید براساس حکم قضایی این صندوق گشوده و آراء آن مجدداً شمارش شوند.

الموسوی در خصوص تصمیمات ائتلاف سائرون گفت: این تصمیم ها کاملاً عراقی است و دولت عراق نمی تواند به ما فشار بیاورد، زیرا تعیین نخست وزیر آینده عراق بر اساس مزاج دیگران انجام نمی گیرد، بلکه براساس ویژگی های که نخست وزیر دارد و توانایی او برای انجام اصلاحات در کشور صورت می گیرد.

وی افزود: نخست وزیر عراق از سوی یک فراکسیون بزرگ پارلمانی که ائتلاف سائرون تشکیل خواهد داد تعیین خواهد شد و امیدواریم که دادگاه عالی فدرال عراق اجرای حکم خود را در خصوص بازنگری در قانون انتخابات را به تعویق نیاندازد.

الموسوی ضمن اشاره به اینکه ائتلاف دولت قانون خواهان تشکیل دولت اکثریت سیاسی است و ما خواستار دولت اکثریت اصلاح طلبان هستیم، افزود:ما همچنین از بین بردن مفهوم سهم خواهی را می خواهیم؛ چراکه سید مقتدی صدر برخلاف دیگران خواهان تقسیم قدرت در عراق نیست، بلکه خواستار اکثریت اصلاحات متشکل از شیعیان، اهل سنت و کردها است که باید با طرح اصلاحات او منسجم باشد.

وی تاکید کرد که ائتلاف سائرون از احزاب سیاسی که تنها گرایش آن ها عراقی بودن است و دارای گرایش های مذهبی و نژادی و قومی نیستند، حمایت می کند.

کد خبر 61589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha