ظرفیت آذربایجان‌غربی برای میزبانی بین‌المللی ورزش های سنتی

سرویس آذربایجان غربی- رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: در نظر است در سال آینده با بهبود نسبی شرایط و مهار کرونا بازی‌های بومی و محلی جورابین، دامه و کشتی سنتی به میزبانی آذربایجان‌غربی برگزار شود.

به ‌گزارش کردپرس، مجمع عمومی سالیانه هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی آذربایجان‌غربی با حضور محمدتقی امیری خراسانی، رییس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و تعدادی دیگر از کارشناسان در ارومیه برگزار شد.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در این جلسه با اشاره به اهمیت بازی‌های بومی و محلی به عنوان بخشی از تاریخچه مردم اظهار کرد: هر کدام از این بازی‌ها فلسفه و هدف خاصی دارند که نشان دادن آداب و رسوم زندگی و آماده ساختن فرزندان برای چگونگی رفتار در جامعه در بطن آنها آموزش داده می‌شود.

محمدتقی امیری خراسانی افزود: در هر یک از استان‌های کشور بازی‌های بومی و محلی خاصی وجود دارد که این بازی‌ها برگرفته از فرهنگ و سنن مردم آن مناطق است.

او تصریح کرد: آذربایجان‌غربی نیز از جمله استان‌های غنی در این زمینه است که می‌تواند میزبان بسیاری از رویدادهای بین‌المللی و ملی ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی باشد.

بازی جورابین به عنوان یکی از آثار ناملموس آذربایجان‌غربی در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

کد خبر 6163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha