خطر بازگشت دوباره داعش تهدیدی واقعی علیه عراق و منطقه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان طی دیدار با مشاور عالی نظامی دولت انگلیس تاکید کرد که خطر بازگشت دوباره داعش تهدیدی واقعی علیه عراق و منطقه است.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، شورش اسماعیل وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان، طی دیدار با جان لومیر مشاور عالی نظامی دولت انگلیس با تاکید بر اینکه خطر بازگشت دوباره داعش تهدیدی واقعی علیه ثبات و امنیت عراق و منطقه است و عراق و اقلیم کردستان برای مقابله با این خطر، هنوز به کمک و حمایت ائتلاف جهانی ضد داعش نیاز دارند.

تحرکات داعش به ویژه در مناطقی از عراق که دچار خلا امنیتی است یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این دیدار عنوان شده و طرفین تاکید کردند که هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق و ایفای نقش ائتلاف در این زمینه، برای مقابله با این تحرکات، لازم و ضروری است.

وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد که هماهنگی خوبی میان این وزارت خانه و وزارت دفاع عراق وجود دارد و اقدامات مناسبی نیز در این زمینه انجام شده است، اما اربیل و بغداد برای رفع تنش های فیمابین به کمک و همکاری انگلیس نیاز دارند.

وی به عدم پرداخت بودجه نیروهای پیشمرگ به عنوان بخشی از منظومه دفاعی عراق، اشاره کرده و پرداخت بودجه این نیروها توسط دولت عراق را حقی قانونی خواند و خواستار ایفای نقش انگلیس برای پرداخت آن شد.

لومیر نیز در این دیدار بر تداوم حمایت کشورش از عراق و اقلیم به منظور حفظ ثبات منطقه و شکست ترور تاکید کرد و گفت که کشورش روند اجرای اصلاحات در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان را به دقت پیگیری می کند.

کد خبر 619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha