عضو ارشد حزب دمکرات: تصویب بودجه با رأی اکثریت به اعتماد بین بغداد و اربیل صدمه می زند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات با درخواست از دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان برای دستیابی به توافق به ویژه در سایه افزایش قیمت جهانی نفت، تأکید کرد: تصویب بودجه براساس رأی اکثریت به اعتماد بین طرفین آسیب خواهد زد.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه شبکه تلویزیونی دجله، "ماجد شنگالی" در این باره گفت: اعتماد متقابل بین بغداد و اربیل در حال تضعیف است و در صورتی که قانون بودجه براساس رأی اکثریت سیاسی به تصویب برسد این اعتماد از بین خواهد رفت.

شنگالی تصریح کرد: متن پیشنهادی دولت درباره ردیف مربوط به سهم اقلیم کردستان یک موضوع علمی مطالعه شده بود و نمی توان درباره تصویب بودجه براساس دیدگاههای سیاسی و نادیده گرفتن معادلات اقتصادی و نفتی عمل کرد.

این عضو ارشد حزب دمکرات خاطرنشان کرد: مجلس عراق تاکنون، درباره ردیف های 10 و 11 قانون بودجه درباره نفت اقلیم کردستان به هیچ توافقی دست نیافته است و همه آنچه در رسانه ها در این باره گفته می شود فقط اظهارات شفاهی است که نمی توان به آن استناد کرد.

ماجد شنگالی در پایان تأکید کرد: قیمت جهانی نفت در حال افزایش است و ممکن است کاهش یابد و در چنین وضعیتی و متغیر بودن قیمت نفت، هیچ تضمینی برای اقلیم کردستان یا دولت مرکزی جز، توافق وجود ندارد.

کد خبر 6264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha