مجوز 7 مرکز جوارکارگاهی صنعتی ، تولیدی و خدماتی در کردستان اهدا شد

سرویس کردستان- مجوز 7 مرکز جوارکارگاهی صنعتی ، تولیدی و خدماتی استان کردستان توسط اداره کل فنی و حرفه ای با حضور معاون استاندار اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، خالد جعفری، هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در این آیین گفت: توانسته ایم همگام با استان‌های صنعتی مجوزهای مراکز جوار کارگاهی را صادر کنیم که این مهم نشان از توجه و دید عمیق به مهارت آموزی در استان است .

جعفری با تاکید بر اینکه باید در این زمینه به الگویی برای دیگر استان ها تبدیل شویم، افزود: مراکز جوارکارگاهی صنعت کاری مهم و خدمتی اثرگذار است که به افزایش بهره‌وری در واحدها هم می‌انجامد.

وی با اشاره به دستگاه‌های مرتبطی که می‌توانند از این مراکز حمایت کنند، اضافه کرد: در آینده رقابت بین واحدها شدید می‌شود که در این بین نیروی کار ماهر و توانا بسیار اثرگذار خواهد بود.

جعفری خاطرنشان کرد: مراکز جوار صنعت در کنار دیگر شیوه‌های آموزشی کمک کار است و مشوقی برای شروع کاری بزرگ محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: باید با چنین برنامه‌ریزی‌هایی برای رونق اقتصادی که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود، آمادگی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان یادآور شد: از شرایط موجود ناراضی نیستم و فعالین بخش غیردولتی اکنون می‌توانند در گسترش آموزش و تولید موثر باشند.

بهترین دانشگاه همان محل کار است

در ادامه یعقوب نماینده مدیرکل آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز که به صورت ویدئوکنفراس در این آیین شرکت داشت، گفت: نیروی خلاق و دانا بدون آموزش ممکن نمی‌شود و در این راستا جامعه محور کردن آموزش‌های مهارتی را پیگیری می‌کنیم.

یعقوب نماینده افزود: دنیای آینده متعلق به آموزش در محل کار است و بهترین دانشگاه همان محل کار است.

وی تاکید کرد: می‌توانیم بهترین استفاده از محیط کار را برای آموزش داشته باشیم و تمام محیط‌های صنایع و حتی صنوف را به مراکز آموزشی تبدیل کنیم.

نماینده اضافه کرد: صنعت و صنف از اهمیت ویژه‌ای برای همه نظام‌های آموزشی بویژه نظام مهارت محور برخوردار است.

مدیرکل آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یادآور شد: ایجاد یک فضای یادگیرنده مستلزم حضور شرکای اجتماعی است بنابراین باید به شوراهای مهارت استان، اهمیت بیشتری داده شود.

در این آیین علاوه بر اهدای مجوزهای مراکز جوار صنعت به واحدهای تولیدی و خدماتی، تندیس حامی برتر به خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان به دلیل انجام بیشترین حمایت‌ها و همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش‌های مهارتی اهداء شد.

کد خبر 6278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha