بودجه عراق روز دوشنبه به رأی گذاشته نخواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون جماعت عدالت کردستان در مجلس عراق پیش بینی کرد بودجه عراق روز دوشنبه به رأی گذاشته نخواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس کورد، "احمد حاجی رشید" در این باره گفت: به دلیل اینکه هنوز بررسی سه ماده از قانون دادگاه عالی فدرال به پایان نرسیده است به نظر نمی رسد لایحه بودجه سال 2021 عراق در جلسه روز دوشنبه به رأی گذاشته شود و جریانات شیعه، متن مورد توافقشان را ارائه نکرده اند. به همین دلیل، گمان نمی کنم لایحه بودجه در روز دوشنبه به رأی گذاشته و تصویب شود.

احمد حاجی رشید، همچنین گفت: جریانات شیعه، می خواهند به طرفدارانشان القا کنند که کلیه نفت اقلیم کردستان را در کنترل دارند و به همین دلیل، این ردیف از لایحه بودجه درباره واریز سهم بودجه اقلیم کردستان را قبول ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اگر توافق موفقی به دست بیاید و دولت اقلیم کردستان به آن پایبند باشد حداکثر منافع را به همراه داشته باشد، در نقطه مقابل، عدم توافق اقلیم به معنی بازگشت به خانه اول و متضرر شدن اربیل خواهد بود.

احمد حاجی رشید درباره احتمال و دلایل عدم توافق اربیل و بغداد گفت: دولت اقلیم کردستان با افزایش قیمت نفت، گمان می کند خودش می تواند نفت اقلیم را خودش مدیریت کند. این در حالی است که قادر به این کار نیست و این بزرگترین مشکل اقلیم کردستان است که از نفت به جای یک اهرم اقتصادی به عنوان یک اهرم سیاسی استفاده می کند.

یادآور می شود محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق اخیرا از ارائه درخواست 150 نماینده مجلس برای رأی گیری و تصویب بودجه در جلسه روز دوشنبه 15 مارس (25 اسفند) خبر داده بود.

از سوی دیگر، ثامر ذیبان عضو فراکسیون صادقون عراق نیز در این باره اعلام کرده است که روز دوشنبه زمان تعیین شده برای تصویب بودجه عراق است و فارغ از دستیابی یا عدم دستیابی به توافق با دولت اقلیم کردستان، بودجه به تصویب خواهد رسید.

ذیبان همچنین افزود: تصویب بودجه ارتباطی به بررسی قانون دادگاه عالی فدرال در مجلس عراق ندارد و این دو قانون، کاملا از هم جدا می باشند.

کد خبر 6280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha