پاسخ اتحادیه میهنی کردستان به تعیین پیش شرط مسعود بارزانی برای دیدار با لاهور شیخ جنگی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- شورای رهبری حزب اتحادیه میهنی کردستان در واکنش به اقدام حزب دمکرات کردستان (پارتی) که عذرخواهی رسمی «لاهور طالبانی»، رئیس مشترک اتحادیه میهنی را به عنوان پیش شرط برگزاری نشست دوجانبه میان سران دو حزب تعیین کرد، عذرخواهی رهبر پارتی به دلیل سقوط شنگال و برگزاری رفراندوم استقلال را شرط این دیدار عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، پس از اینکه امروز شنبه 23 اسفند/ 13 مارس، آمنه زکری، مسئول دفتر مسعود بارزانی، رهبرحزب دمکرات کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دراین روزها درباره نشست قریب الوقوع میان بارزانی و فردی در حزبی دیگر سخن گفته می‌شود و تاکید کرد که این شخص باید به دلیل وقایع 16 اکتبر 2017 از مردم کردستان عذرخواهی کند، در صورت عذرخواهی می‌توان نشستی مشترک برگزار کرد.

اما شورای رهبری حزب اتحادیه میهنی در پاسخ به حزب دمکرات اطلاعیه دیگری را منتشر کرد که در آن آمده،:" همه کردها به دلیل خیانت شنگال( ترک شنگال از سوی پیشمرگ های اقلیم کردستان و سقوط آن و قتل عام ایزدی ها به دست داعش) و تبعات برگزاری رفراندوم شوم استقلال اقلیم، آزرده خاطر شدند و کسی که باعث و بانی این وقایع بوده، باید از همه ایزدی ها و کردها، عذرخواهی کند."

همچنین تاکید شده که در این روزها بحث های زیادی درباره دیدار لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک اتحادیه میهنی و فردی از یک حزب دیگر درگرفته و این در حالی است که این شخص خود از لاهور شیخ جنگی درخواست برگزاری دیدار را کرده است.

در ادامه آمده لاهور شیخ جنگی همیشه برای برگزاری دیدارهایی که موجب صلح اجتماعی و ثبات سیاسی می شود، آماده است، حتی اگر به زیان خود وی و اتحادیه میهنی بوده باشد و نباید اختلافات خانوادگی به منافع عالیه مردم اقلیم ربط داده شده یا منافع مردم قربانی قربانی اختلافات داخلی "آن حزب" شود.

اتحادیه میهنی در این اطلاعیه آورده: درباره موضوع این نشست که به بحث روز تبدیل شده، باید بپرسیم که آیا لاهور شیخ جنگی با کسی مشکل شخصی دارد؟ آیا آنچه در نتیجه برگزرای رفراندوم استقلال بر سر کرکوک، شنگال، خانقین و دوزخورماتو آمد، علیه لاهور شیخ جنگی بود یا همه مردم اقلیم کردستان؟ قلب چه کسی در این سرزمین نشکست؟ کدام کرد به دلیل رفراندوم شوم و خیانت شنگال آزار ندید؟ کسی که این کار را کرده، یک عذرخواهی به ایزدی ها و همه کردها بدهکار است و اگر این عذرخواهی صورت گرفت، برگزاری نشست و دیدار برای لاهور شیخ جنگی هم بلامانع و عادی است."

لازم بە ذکر است کە در 16 اکتبر 2017 دولت مرکزی عراق با استفادە از نیروهای نظامی، در پی درگیری های پراکندە نیروهای کرد را از کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشە بیرون راندە و کردها حدود نیمی از جغرافیای تحت کنترل خود را از دست دادند و حزب دمکرات بخشی از رهبری اتحادیە میهنی را متهم می کند کە عامل این وقایع بودە و اتحادیە میهنی نیز برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم در سە هفتە قبل از این وقایع را دلیل اصلی این وقایع دانستە و حزب دمکرات را متهم می کند کە با پافشاری بر برگزاری رفراندوم وقایع 16 اکتبر را رقم زدە است.

کد خبر 6285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha