اربیل به تعلل خاتمه دهد؛ اکثریت نمایندگان قادر به تصویب بودجه هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون نصر در مجلس عراق به دولت اقلیم کردستان درباره ادامه تعلل و اصرار آن بر پیش شرطهایش هشدار داد و اعلام کرد اربیل قادر به مقابله با رأی اکثریت نمایندگان نیست و دولت اقلیم کردستان مسئول به تعویق افتادن رأی گیری درباره بودجه است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "ندی شاکر جودت" در این باره گفت: هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان باید امروز مذاکرات و تفاهماتش با جریانات دولتی را به پایان برساند. زیرا ادامه تعلل آن، هیچ نفعی برایش نخواهد داشت و قبل از همه، به زیان اربیل خواهد بود. بنابراین هیأت مذاکره کننده اقلیم، باید ضمن کنار گذاشتن پیش شرط های سابق، با شفافیت عمل نماید.

شاکر جودت افزود: به دلیل تأخیر در تصویب بودجه، مجلس تحت فشار افکار عمومی است. بنابراین باید با تصویب قانون بودجه با رأی اکثریت، اقدام قانونی انجام دهد، به ویژه اینکه اکثریت نمایندگان از تصویب بودجه حمایت می کنند و دولت اقلیم کردستان راهی جز اذعان به تفاهم و حل اختلافات ندارد.

یادآور می شود محمد شبکی عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق از خارج شدن رأی گیری درباره لایحه بودجه سال 2021 عراق فدرال از دستور کار روز دوشنبه مجلس خبر داد و گفت رأی گیری در این باره به روز سه شنبه موکول شده است.

کد خبر 6316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha