فرزندان خود را در شب چهارشنبه سوری مدیریت کنید

سرویس کرمانشاه _ رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه، از خانواده ها خواست که در شب چهارشنبه سوری فرزندان خود را جهت پیشگیری از هرگونه حادثه مدیریت کنند.

به گزارش کردپرس، آتش پاد رضایی در نشست خبری رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه با اصحاب رسانه اظهار داشت: باتوجه به نزدیک شدن به شب چهارشنبه سوری، تمامی ٢٢٠ نیروی آتش نشانی در آماده باش کامل هستند و مرخصی های آنان تا پایان سال لغو شده است.

وی با بیان اینکه باید آماده هرگونه عملیاتی در این ایام باشیم، افزود: چهارشنبه سوری سنتی است که از دیرباز بجا مانده و خانواده ها نباید با انجام رفتارهای پرخطر باعث ایجاد حادثه شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه در ادامه با توصیه به شهروندان جهت کنترل فرزندان خود، گفت: خوشبختانه آمار حوادث نسبت به گذشته کاهش یافته اما باید هوشیار بود و از انجام هرگونه اقدامات حادثه خیز جلوگیری کرد.

رضایی، انبار کردن وسایل آتش بازی و محترقه در منازل را خطرات دانست و با بیان اینکه برنامه های لازم جهت آمادگی نیروهای آتش نشانی مد نظر قرار گرفته، تصریح کرد: پیرو تصمیمات أخذ شده ازسوی فرماندهی انتظامی استان، امسال هیچ گونه تجمعی صورت نخواهد گرفت.

این مسؤل اشاره ای نیز به عملیات های سازمان آتش نشانی در سال ٩٩ داشت و با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد دو هزار و ۵٧٧ مأموریت انجام شده است گفت: از این تعداد، یک هزار و ۶۴۵ مورد مربوط به حوادث آتش سوزی و ٩٣٢ مورد در حوزه امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه، حریق مسکونی را ٣١٧ و حریق تجاری را ٩٧ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: تعداد ١٧١ مورد حریق وسایل و خودرو، ٢٨۶ مورد مربوط به آسانسور، تعداد ٧٧ مورد مربوط به اشیاء حلقوی و ١٧ مورد نیز مربوط به ریزش آوار بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بارها به مالکان واحدهای مسکونی پر خطر جهت تعیین و تکلیف ملک خود هشدار داده ایم، تعداد عملیات های مربوط به آب رسانی را ١۴ مورد اعلام کرد و گفت: ١۶٠ مأموریت نیز در حوزه آبگرفتگی توسط همکاران ما انجام شده است.

آتش پاد رضایی، تعداد فوت شهروندان را ۴۶ مورد، مصدومیت ٣٠٧ و تعداد مصدومیت پرسنل آتش نشانی را ٢٠ مورد اعلام کرد و با بیان اینکه تعداد شهروندان نجات یافته ۴۵٨ مورد بوده است اظهار داشت: یکی از بدترین مشکلات ما، مزاحمت های تلفنی است به نحوی که بصورت روزانه بیش از ۵٠٠ بار مزاحمت تلفنی داریم.

این مسؤل ادامه داد: دیگر زمان اینگونه رفتارها گذشته است و ما از شهروندان درخواست داریم که فرزندان خود را مدیریت کنند.

مشکل دیگری که توسط رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه به آن اشاره شد، بحث ترافیک بود و رضایی درخصوص آن گفت: حداکثر زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه ۶ دقیقه است اما مشکلات ترافیکی مسائلی را برای ما ایجاد می‌کند، لذا از مردم می‌خواهیم با سازمان آتش نشانی همکاری لازم را داشته و هنگام شنیدن صدای آژیر، مسیر را برای خودروهای امدادی باز کنند.

وی اضافه شدن یک ایستگاه آتش نشانی را از برنامه های مهم این سازمان اعلام و تصریح کرد: در بودجه پیشنهادی سال ١۴٠٠ درخواست کرده ایم که سالانه یک الی دو ایستگاه آتش نشانی احداث شود.

جذب نیروی جوان در سازمان آتش نشانی، از برنامه های صورت گرفته در سال جاری بود که رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به آن اشاره داشت.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه در پایان، به تأمین تجهیزات مورد نیاز این سازمان با اعتبار ٨ میلیارد تومان در سال ٩٩ اشاره کرد و بیان داشت : دغدغه کنونی ما تأمین نرده بان ۶٨ متری است که درصورت تهیه آن، دیگر هیچ گونه مشکلی در برخورد با ساختمان های بلند نخواهیم داشت.

کد خبر 6336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha