2 میلیون تومان به حساب هر خانوار مرزنشین کردستانی  واریز می شود

سرویس کردستان- استاندار کردستان گفت: 544 میلیارد ریال یارانه حاصل از فروش و صادرات سوخت به حساب 28 هزار خانوار مرزنشین کردستانی واریز شد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، بهمن مرادنیا در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان اظهار کرد: در راستای حمایت از معیشت خانوارهای مرزنشین به ازای هر خانوار یک میلیون و 945 هزار تومان به حساب آنان واریز شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تنظیم بازار در شب عید اشاره کرد و افزود: خوشبختانه کمبودی در تامین کالاهای اساسی در استان نداریم و شهروندان در این زمینه مشکلی نخواهند داشت.

استاندار کردستان ادامه داد: همچنین در خصوص میوه شب عید با توجه به تامین 650 تن پرتقال و 300 تن سیب قیمت‌ها در بازار تنظیم شده و از امروز در سطح استان توزیع می‌شود.

مرادنیا یادآور شد: در بحث مرغ نیز در طول سال نسبت به سایر استان‌های کشور کمترین مشکل را داشتیم و با دید حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده قیمت‌ها کنترل شد.

وی بیان کرد: طی چند روز آینده دستوری برای توزیع روزانه 30 تن مرغ منجمد در سطح بازارهای کردستان صادر شده تا مردم در خرید گوشت مرغ مشکلی نداشته باشند.

قیمت مرغ در کردستان 25 هزار و 500 تومان است

محمدفرید سپری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر مرغ گرم نیز روزانه 60 تن در سطح استان توزیع شده و کمبودی را در سطح بازار شاهد نیستیم.

وی افزود: قیمت خرید مرغ گرم در درب مرغداری 17 هزار و 500 تومان است و با قیمت 25 هزار و 500 تومان به دست شهروندان می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در حال حاضر در استان‌های همجوار بخشی از مرغ مورد نیاز بازار با قیمت 20 هزار و 400 تومان عرضه می شود و بقیه نیاز بازار با قیمت بیش از 25 هزار تومان تامین می‌شود.

سپری یادآور شد: در تامین مرغ برای مصرف روزانه در کردستان مشکل خاصی وجود ندارد و به هر میزانی که لازم باشد هم گوشت گرم مرغ و هم گوشت منجمد در بازار توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و 485 تن مرغ منجمد در سطح بازار در کردستان توزیع شده و بر اساس تصمیم کارگروه تا پایان سال نیز روزانه 30 تن مرغ منجمد توزیع می‌شود.

کد خبر 6373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha