نماینده شبک عضو ائتلاف فتح: بن بست درباره سهم اقلیم کردستان، همچنان ادامه دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو شبک ائتلاف فتح در مجلس عراق آخرین تحولات درباره لایحه بودجه سال 2021 عراق را که تصویب آن به دلیل اختلافات سیاسی به تعویق افتاده است تشریح کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، محمد ابراهیم شبکی در این باره گفت: همه مشکلات فنی در لایحه بودجه حل شده اند و این لایحه برای به رأی گذاشته شدن به ریاست پارلمان ارسال شده است.

شبکی با تأکید بر اینکه اختلافات درباره سهم اقلیم کردستان و تعهدات آن با دولت مرکزی، مانع تصویب آن تاکنون شده است تصریح کرد: دلیل ادامه تأخیر در زمینه تصویب لایحه بودجه سال 2021، اختلاف درباره ردیف 11 لایحه مذکور درباره سهم اقلیم کردستان است.

این عضو ائتلاف فتح تأکید کرد: فراکسیون های کرد با تصویب لایحه ارائه شده از سوی دولت بدون ایجاد تغییرات در آن موافقت کرده اند. اما فراکسیون های سیاسی مجلس، با متن پیشنهادی از سوی دولت مخالف هستند و خواستار اعمال اصلاحات متعددی هستند که از سوی کمیسیون اقتصادی در لایحه مذکور انجام شده است. اما آنها در این زمینه با مخالفت نمایندگان کرد مجلس مواجه شده اند.

محمد ابراهیم شبکی در پایان خاطرنشان کرد: سهم استان ها در لایحه قانون مذکور و همچنین پرونده استخدام ها یا حتی نرخ دلار، مسائلی فنی هستند نه سیاسی، اما مشکل کلی و اساسی، سهم اقلیم کردستان به ویژه ردیف 11 از لایحه بودجه است که به طور کلی می توان آن را سیاسی دانست.

کد خبر 6437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha