هزینه هر بار انتقال اردوغان از کاخ ریاست جمهوری به پارلمان

سرویس ترکیه – نماینده CHP در پارلمان ترکیه هزینه هر بار انتقال اردوغان از کاخ ریاست جمهوری به مجلس را 5 میلیون لیر ترک اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، علی ماهر باشاریر، نماینده مرسین در پارلمان ترکیه از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در اظهاراتی با اشاره به هزینه های دایره حفاظت نهاد ریاست جمهوری ترکیه عنوان کرد: « هزینه هر بار انتقال رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از کاخ ریاست جمهوری به مجلس 5 میلیون لیر برآورد شده است. دایره حفاظت نهاد ریاست جمهوری ترکیه در 7 ماهه اول سال بالغ بر 161 میلیون لیر هزینه محافظت از رئیس جمهور کرده است. فاصله میان مجلس ترکیه با کاخ ریاست جمهوری 5 کیلومتر است. هم مجلس و هم کاخ ریاست جمهوری دو نهادی هستند که به بهترین شکل از آنان محافظت می شود. ولی با این وجود هر بار هزینه تأمین امنیت اردوغان در مسیر رفت و برگشت میان مجلس و کاخ ریاست جمهوری 5 میلیون لیر برآورد شده است. تمامی این هزینه بر ملت تحمیل می شود».

به نوشته خبرگزاری Mezopotamya، وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «جناب آقا (اردوغان) در کاخ یک هزار و 100 اتاقی زندگی می کند. در مارماریس کاخ ویژه دارند. در اخلاط هم همینطور. اکنون نیز در حال ساخت کاخ در قبرس هستند. شما رئیس جمهور این کشور هستید یا برج ساز؟ هر بلایی می خواستید سر این کشور آوردید دیگر با قبرس کاری نداشته باشید. با پول چه کسی در قبرس کاخ می سازید؟ بدهی سومالی به صندوق بین المللی پول را با پول چه کسانی پرداخت می کنید؟».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha