بروز تنش در پارلمان کردستان/ ممانعت از ورود یکی از نمایندگان جنبش تغییر به پارلمان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در پی اظهارات یکی از نمایندگان جنبش تغییر دربارە آزادی خلبان عامل بمباران شیمیایی حلبچە توسط اتحادیە میهنی، نمایندگان این حزب با وی درگیر شدند و رئیس پارلمان ورود وی بە پارلمان را ممنوع کرد.

بە گزارش کردپرس، امروز سە شنبە 26 اسفند/16 مارس، تنش میان نمایندگان جنبش تغییر و اتحادیە میهنی در پارلمان کردستان روی داد.

شیرین امین نمایندە جنبش تغییر در پارلمان کردستان در این مورد بە روداو گفت کە در این نشست اعلام کردە خلبانی کە عامل بمباران شیمیایی حلبچە بودە خود بە رسانە ها اعلام کردە کە از زندان نیروهای امنیتی اتحادیە میهنی نگریختە و در سال 2007 با فرمان مستقیم جلال طالبانی دبیر کل و بنیان گذار فقید اتحادیە میهنی آزاد شدە و در پی این اظهارات نمایندگان این حزب وی را مورد حملە قرار دادە و درگیری در پارلمان روی دادە است.

وی افزود کە نمایندگان دیگر احزاب در مجلس از وی حمایت کردە اند، اما ریواز فایق رئیس پارلمان کە از نمایندگان اتحادیە میهنی است، وی را بە اتهام اخلال در نشست، از پارلمان اخراج کردە و نیروهای پارلمان مانع از ورود وی بە پارلمان می شوند و این اقدام ریاست پارلمان را نقض قوانین پارلمان دانست.

در پی این وقایع شاخوان رئوف بگ، از نمایندگان جنبش تغییر در پارلمان بە شارپرس اعلام کرد اعضای این فراکسیون در واکنش بە هجمە نمایندگان اتحادیە میهنی بەشیرین امین و اخراج وی از پارلمان توسط ریواز فایق و ممانعت از ورود وی بە پارلمان،تصمیم بەبایکوت نشست های پارلمان گرفتە و همگی نشست امروز را ترک کردە اند.

کد خبر 6475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha