نباید تبعیضی میان  اقلیم کردستان و سایر استانها ی عراق در زمینه تحویل نفت وجود داشته باشد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سلام الشمری عضو فراکسیون سائرون از وزارت نفت و نخست وزیری عراق خواست در زمینه تحویل دادن نفت و درآمدهای نفتی بین استان های عراق، تبعیض قائل نشوند و اقلیم کردستان را به واریز درآمدهای نفتی وادار کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، الشمری در این باره گفت: وزارت نفت عراق باید در زمینه تحویل گرفتن درآمدهای فروش نفت، به اقلیم کردستان و سایر استان های عراق به صورت یکسان تعامل کند و برای جلوگیری از نافرمانی سایر استان های عراق در زمینه سایر درآمدها، با جدیت با اقلیم کردستان، تعامل نماید.

این عضو فراکسیون سائرون افزود: سکوت درباره تحویل درآمدهای نفتی اقلیم کردستان باعث خواهد شد سایر استان های تولید کننده ثروت، از تحویل دادن درآمدهایشان به دولت مرکزی خودداری کنند که این امر در آینده باعث دشوار شدن وضعیت خواهد شد. از این رو، لازم است وزارت نفت و نخست وزیری با همه استان ها، به صورت یکسان تعامل کنند و با استناد و مراجعه به قانون اساسی اقلیم کردستان را وادار به واریز درآمدهایش به حساب دولت مرکزی نمایند.

یادآور می شود عباس العطافی عضو فراکسیون سائرون شنبه گذشته اعلام کرد مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق، دو تریلیون دینار به حساب دولت اقلیم کردستان واریز کرده است، بدون اینکه هیچ گونه درآمدی از آن دریافت کند.

کد خبر 649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha