لغو نمایندگی من به خاطر افشای فساد حکومت است

سرویس ترکیه - نمایندگی گرگرلی اوغلو نماینده HDP به دلیل پرونده های قضایی لغو می شود.

به گزارش کردپرس، عمر فاروق گرگرلی اوغلو نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از شهر قوجا علی، یکی از جدی ترین منتقدان حکومت در پرونده شکایات بازرسی بدنی برهنه در بازداشتگاه ها، به اتهام «تبلیغ برای گروه های تروریستی» به تحمل دو سال و ۶ ماه زندان محکوم شده است. بنا بر قانون لغو مصونیت قضایی نمایندگان، نمایندگی گرگرلی اوغلو به دلیل پرونده های قضایی موجود، امروز ۱۷ مارس ابطال می شود و او دیگر اجازه ورود به مجلس را نخواهد داشت.

گرگرلی اوغلو درباره این موضوع گفت: "چون من پرونده های بازرسی بدنی برهنه را به صحن مجلس آوردم دچار انتقام آنها شدم. اگر می خواهند من را بگیرند، بیایند و از مجلس ببرند."
گرگرلی اوغلو درباره از دست دادن صندلی مجلس با تاکید بر این که حکم محکومیت که موجب ساقط شدن نمایندگی مجلس می شود از دیدگاه دموکراسی نا عادلانه و غیر قانونی است، گفت: "در اینجا حق ورود به سیاست و و همچنین حق آزادی بیان غصب شده است. حکومت علیه من دادخواست مبنی بر عضویت گروهک تروریستی داد چون من اخبار مربوط به درآمد سرانه را منتشر کردم. آنها می خواهند هم آزادی بیان و هم حق سیاسی من را غصب کنند.
آنها من را از مجلس بیرون می کنند چون من پرونده های خشونت جنسی و بازرسی بدنی برهنه در بازداشتگاه ها را افشا کردم. ولی بعد از آن که من این پرونده ها را به صحن مجلس آوردم اوزلم زنگین نماینده حزب عدالت و توسعه (AKP) که در ابتدا می گفت هیچ نوع بازرسی بدنی برهنه ای صورت نگرفته پا پس کشید و در آخرین اظهاراتش گفت من نمی گویم اصلاً صورت نگرفته. پس از آن هم رجب طیب اردوغان رییس جمهور با گفتن اصلاح «جستجوی مناسب» در برنامه اقدام عملی حقوق بشر خود عقب نشینی کرده است.
اگر من را به این دلایل از مجلس بیرون کنند همه می فهمند که به دلیل این پرونده ها بیرونم کردند. من در طی فعالیتم در مجلس بسیاری از پرونده های نقض حقوق بشر را افشا کردم. آنها می توانند نمایندگی من را از من بگیرند اما وجدان مردم طرفدار من است.
پیشتر هم آنها من را پس از ۲۷ سال سابقه طبابت از کار بیکار کردند. من را از تمام انجمن هایی که عضوشان بودم اخراج کردند. دولت مرا از کار اخراج کرد و ملت مرا به عنوان نماینده به مجلس فرستاد. بنابراین لغو نمایندگی من یک تصمیم ساختگی از طرف قوه قضاییه است. من در مجلس ترکیه خواهم بود. اگر می خواهند بیایند من را از اینجا بگیرند و ببرند."

کد خبر 6500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha