حزب دمکرات کردستان 25 دفتر خود در کرکوک را باز پس می گیرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نایب رئیس شورای رهبری حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مناطق کرکوک و گرمیان اعلام کرد که این حزب، بنا به فرمان نخست وزیر عراق، 25 دفتر و ساختمان خود را در کرکوک، باز پس می گیرد.

به گزارش کردپرس، دیاری حسین در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان (پارتی) اعلام کرد که بر اساس فرمان مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق، حزب دمکرات 25 دفتر و ساختمان خود را در کرکوک، بازپس می گیرد که شامل تمامی دفاتر این حزب در کرکوک از جمله دفتر شورای رهبری، دفتر امور جوانان، زنان و امور امنیتی می شود.

نایب رئیس شورای رهبری حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مناطق کرکوک و گرمیان، افزود که این حزب با این شرط که در انجام فعالیت های خود آزاد باشد به کرکوک باز می گردد و فرآیند بازگشت به کرکوک و تحویل دفاتر نیز باید پیش از برگزاری انتخابات زودهنگام عراق انجام شود.

همچنین تاکید کرد که حزب دمکرات اگر تا پیش از برگزای انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق که قرار است 6 ژوئن 2021 برگزار شود، دفاتر خود در کرکوک را بازپس نگیرد، انتخابات را در کرکوک تحریم می کند.

لازم به ذکر است که پس از وقایع 16 اکتبر 2017 که طی آن نیروهای کرد از کرکوک خارج شده و نیروهای عراق کنترل شهر را در دست گرفتند، حزب دمکرات با تاکید بر اینکه کرکوک را اشغال شده می داند، این شهر را تحریم کرده و از هر گونه فعالیتی در کرکوک، خودداری کرد.

کد خبر 653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha