واکسیناسیون جانبازان شیمیایی سردشت آغاز شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: با دریافت سومین محموله واکسن اسپوتنیک، مرحله نخست واکسیناسیون جانبازان شیمیایی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا؛ روژان قادری اظهار داشت: سومین محموله واکسن اسپوتنیک روسی در راستای واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ برای گروه‌های پرخطر و اولویت دار با رعایت زنجیره سرد به تعداد ۱۵۰ دوز برای ۱۵۰ نفر از افراد در معرض خطر در این شهرستان دریافت شده است.

او افزود: از امروز به مدت سه روز در محل بیمارستان امام خمینی (ره) با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، کار واکسیناسیون جانبازان شیمیایی در معرض خطر با اولویت معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز و همزمان در کنار آن واکسیناسیون شاغلان بیمارستان و کادر شاغل در مراکز ۱۶ ساعته نیز انجام خواهد شد.

قادری بیان کرد: پیش از این با ارسال ۲ محموله، واکسن طی ۲ مرحله به کادر درمان این شهرستان تزریق شده بود که با تزریق این محموله جدید به تعداد ۱۵۰ دوز، در مجموع ۲۲۵ دوز واکسن به افراد با اولویت در معرض خطر تزریق خواهد شد.

به گزارش کردپرس، در شهرستان مرزی سردشت بیش از ۴۰۰ جانباز شیمیایی وجود دارد که به ترتیب اولویت واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

سردشت در هفتم تیرماه سال ۶۶ مورد هجوم بمباران شیمیایی رژیم بعث معدوم عراق قرار گرفت که در این جنایت جنگی بیش از ۱۱۸ نفر شهید و 8 هزار نفر نیز جانباز شیمیایی شدند.

کد خبر 6563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha