ممکن است تصویب ردیف های بودجه مربوط به اقلیم کردستان به تعویق بیفتد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – شماری از نمایندگان از فراکسیون های مختلف مجلس عراق تأکید کردند به دلیل ادامه اختلافات بین اربیل و بغداد، پرونده بودجه سال جاری عراق همچنان پیچیده است و امکان دارد برخی از ردیف های بودجه تصویب شوند و ردیف های مربوط به اقلیم کردستان تا زمان پایان بحران بین اربیل و بغداد همچنان تصویب نشده باقی بمانند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "میثاق الحادمدی" عضو فراکسیون بدر در این باره گفت: کردها سقف خواسته هایشان در بودجه را افزایش داده اند. این در حالی است که سایر فراکسیون ها برای تصویب آن به اجماع رسیده اند و دلیل تأخیر در تصویب آن، خواسته های نمایندگان کرد است.

محمد ابراهیم شبکی نماینده شبک عضو ائتلاف فتح و کمیسیون اقتصادی مجلس عراق نیز در این باره اظهار داشت: ممکن است برخی از ردیف های بودجه در مجلس به تصویب برسد و برخی دیگر از ردیف ها تا زمان دستیابی بغداد و اربیل به توافق درباره آنها، تصویب نشده باقی بمانند.

"جمال احمد"، عضو فراکسیون اتحاد اسلامی کردستان نیز در این باره تصریح کرد: اقلیم کردستان باید یکی از راه حل های پیشنهادی برای تصویب بودجه را بپذیرد. زیرا یا باید متن پیشنهادی از سوی دولت درباره بودجه را پذیرفت یا اینکه اربیل متنی را درباره بودجه پیشنهاد کند که سایر فراکسیون ها با آن موافقت کنند.

کد خبر 6568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha