پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به زلزله‌زدگان / سال ۹۹ ، سال تلاش برای جبران فرصت‌های از دست‌رفته بود

سرویس کرمانشاه _ استاندارکرمانشاه گفت: با اجرایی شدن چندین پروژه عظیم، کرمانشاه در آینده نزدیک به یک قطب بزرگ پتروشیمی تبدیل می‌شود و تا حدودی فرصت‌های از دست رفته استان در حوزه توسعه، جبران می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و شورای اداری استان که با حضور معاونین استاندار، فرمانداران و مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی مختلف برگزار شد؛ اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های خدمات رسان و فرمانداران در ایام نوروز باید دسترس باشند و بانک‌ها نیز فردا جمعه و روز شنبه تا ساعت ۱۱ به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به شرایط دشوار تحریم ها و مشکلات اقتصادی، خطاب به مدیران گفت: در این شرایط سخت مدیران باید با توان بسیار بیشتری به دنبال حل مشکلات مردم باشند و در کنار آن‌ها باشند و سخنان آن‌ها را بشنوند.

مدیر ارشد استان سال ۹۹ را سال بسیار سختی برای همه بشریت توصیف کرد و گفت: ملت ایران علاوه بر مشکلات ناشی از بحران کرونا با فشار تحریم های ظالمانه نیز روبرو بود و امیدواریم سال ۱۴۰۰ شاهد سال بهتری برای همه ایرانیان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به خسارت‌های گسترده بحران کرونا در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و سایر حوزه ها گفت: بر اساس برآوردها پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی کشورها به دلیل بحران کرونا ۱۵درصد کاهش یابد ولی این عدد در ایران حداکثر به ۱۱ درصد خواهد رسید.

مدیر ارشد استان خاطرنشان کرد: این کاهش خسارت‌ها به دلیل شکل گیری یک انسجام ملی حول محور رهبر معظم انقلاب برای مقابله بحران کرونا و همچنین تلاش های گسترده دولت و همکاری های مردم بزرگ ایران بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دو انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: با توجه تاکیدات رهبر معظم انقلاب، انتخابات نمایش اقتدار نظام اسلامی است و همه باید برای شکل گیری یک مشارکت حداکثری و اقتدار آفرین تلاش کنیم.

بازوند همچنین به تلاش های مدیریت ارشد استان برای فراهم کردن تسهیلات ارزان قیمت برای مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در مجموع ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از ابتدای سال ۱۴۰۰ در اختیار زلزله زدگان قرار می‌گیرد و پرداخت که خبر بسیار خوبی برای ساکنان این مناطق آسیب دیده است.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: طبق اعلام مراجع رسمی، کرمانشاه جزو استان‌های امن برای سرمایه‌گذاری اعلام شده است که اتفاق بسیار خوبی محسوب می‌شود و به اصلاح برخی ذهنیت‌های غلط در مورد این منطقه کمک می‌کند.

استاندار گفت: در سال ۹۹ شش بار طرح های بزرگ استان توسط رئیس جمهور افتتاح شد و کرمانشاه از این لحاظ در جایگاه برتر کشور قرار گرفت و در مجموع ۳۰ هزار میلیارد تومان در حوزه پروژه‌های ملی افتتاح شد.

وی عنوان کرد: افتتاح بزرگترین پروژه قوطی سازی کشور توسط بنیاد مستضعفان در استان کرمانشاه یک رویداد مهم اقتصادی بود که به توسعه و اشتغال استان کمک می‌کند.

مدیر ارشد استان در ادامه به تشریح پروژه‌های تحول آفرین حوزه نفت و گاز در استان اشاره کرد و گفت: پروژه پتروشیمی اسلام‌آباد پس از سال ها رکود، عملیات اجرایی آن توسط دولت آغاز شد. همچنین پروژه آناهیتا تعین تکلیف شد و این طرح بزرگ با سرمایه‌گذاری مشترگ قرارگاه خاتم و وزارت نفت ساخته می‌شود.

وی در ادامه از حمایت های ویژه مهندس زنگنه از استان کرمانشاه در حوزه ساخت پتروشیمی و پالایشگاه تقدیر کرد و گفت: دو مجموعه بزرگ پالایشگاه و پتروشیمی در شهرستان‌های مرزی استان با ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری راه‌اندازی می‌شود که یک رویداد مهم در توسعه استان است.

بازوند افزود: همچنین سه مجموعه پایین دستی پتروشیمی در اورامان، کنگاور و سنقر ساخته می شود و زمین های این طرح هم انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این مجموعه پروژه‌های عظیم کرمانشاه به یک قطب بزرگ پتروشیمی تبدیل می‌شود و تا حدودی فرصت‌های از دست رفته استان در حوزه توسعه، جبران می شود.

کد خبر 6585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha